معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آمارهای موجود تعداد موارد سرپایی مثبت بیماری کووید -۱۹ در مناطق زیر پوشش این بیمارستان بتدریج در حال افزایش است به نحوی که در یک هفته اخیر میزان موارد مثبت مراجعان سرپایی به طور معناداری افزایش پیدا کرده است.

تعداد مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا در خراسان رضوی رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین دکتر سید جواد حسینی افزود: کرونا تمام نشده است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضاهای سر بسته مورد تاکید است چرا که طی ۲ هفته گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ۲۵ درصد از جمعیت کشور هیچ دزی از واکسن کرونا را دریافت نکرده و ۳۰ درصد از جمعیت ایران تنها یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: ضرورت واکسیناسیون کامل گروه‌های هدف به عنوان یکی از مهمترین راههای کنترل و مبارزه با کرونا و پیشگیری از شیوع آن در جامعه مورد تاکید است.  

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک به ویژه در اماکن و محیط‌های سربسته گفت: متاسفانه شاهد عادی انگاری و حذف ماسک در شهروندان هستیم که این موضوع خود زنگ خطری برای شیوع مجدد بیماری و پیامدهای آن برای مردم و کادر سلامت است.

دکتر حسینی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام مبارک عید قربان و نیز بازگشت حجاج به کشور، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، پرهیز از قربانی کردن خارج از کشتارگاه های مورد تایید دامپزشکی خراسان رضوی و رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی جهت استفاده از گوشت و محصولات دامی مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.