معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تا کنون تنها ۲ مورد مثبت ابتلا به تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در خراسان رضوی شناسایی و درمان شدند.

شناسایی ۲ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید جواد حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: یک جوان۱۶ ساله اهل رشتخوار و دارای شغل چوپانی بوده که با گزش کنه به این بیماری مبتلا شده بود و یک مورد هم مردی ۴۸ ساله اهل روستای خشت شهرستان کلات که با خوردن جگر خام به این بیماری دچار شده بود.

وی ادامه داد: پس از شناسایی و مثبت شدن بیماری، این دو نفر بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند و در حال حاضر هر دو نفر وضعیتشان مناسب است و در سلامت کامل هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از راه های انتقال بیماری تب کریمه کنگو خوردن جگر خام و تماس با دام آلوده و خون و ترشحات آلوده و گزش کنه است گفت: تب کریمه کنگو هیچ علامت خاصی در دام ندارد .

وی تاکید کرد: لذا با توجه به پیش رو بودن عید قربان و نیز بازگشت حجاج از سفر حج تمتع توصیه می شود که از کشتار و قربانی کردن در خارج از کشتارگاه ها پرهیز شود و گوشت قربانی به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه در پیش سردها و سردخانه های کشتارگاه ها نگهداری شود تا در صورت وجود ویروس در گوشت از بین برود.

دکتر حسینی افزود: استفاده از مواد گوشتی حتما باید به صورت کاملا پخته استفاده شود تا اگر ویروس در گوشت وجود داشت با پخته شدن از بین برود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.