۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۴
کد خبر: 808138

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در پی موجی از استعفای اعضای دولت سرانجام تسلیم فشارها برای کناره‌گیری از قدرت شد اما به نظر هرج‌ومرج و بلاتکلیفی تا تشکیل دولت جدید همچنان ادامه خواهد داشت.

روسیه: دلقک احمق رفت

به گزارش قدس آنلاین، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در پی موجی از استعفای اعضای دولت سرانجام تسلیم فشارها برای کناره‌گیری از قدرت شد اما به نظر هرج‌ومرج و بلاتکلیفی تا تشکیل دولت جدید همچنان ادامه خواهد داشت.

فشارها برای خروج جانسون از مقام نخست‌وزیری از سه‌شنبه شب آغاز شد که وزرای دارایی و بهداشت انگلیس در اعتراض به عملکرد و سیاست‌های دولت از مقام‌های خود کناره‌گیری کردند. جانسون سرانجام ظهر پنجشنبه مقابل دفتر نخست‌وزیری، در برابر شمار زیادی از خبرنگاران و مخالفانی که سوی دیگر خیابان هو می‌کشیدند، حاضر شد تا اعلام کند برخلاف میل باطنی از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد. وی تأیید کرد تازمانی که جانشینش انتخاب شود در مقام نخست‌وزیر خواهد ماند.

به این ترتیب روند تعیین جانشین برای رهبری حزب محافظه‌کار آغاز شده و با توجه به اینکه حزب محافظه‌کار دارای اکثریت قاطع کرسی‌های پارلمان است، پیروز انتخابات نخست‌وزیر خواهد شد. این درحالی است که انگلیس در دوران صدارت جانسون نقش فعالی را در حمایت از اوکراین ایفا و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرده است.

این سیاست، انگلیس را در معرض رویارویی مستقیم با روسیه قرار داده و مخالفان زیادی در داخل دارد. از این منظر باید منتظر ماند و دید آیا نخست‌وزیر آینده تمایلی به ادامه سیاست دولت قبل دارد؟ در میان ابراز تأسف ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، کنار رفتن اجباری جانسون از مقام نخست‌وزیری البته با استقبال مقامات روس مواجه شده است. «ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس سفلی روسیه در این باره نوشت: دلقک احمق رفت. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.