نماینده شهرستان‌های مه‌ولات، تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی در نشستی رسانه‌ای با حضور فعالان رسانه‌ای شهرستان مه‌ولات به پرسش‌های مطرح شده توسط خبرنگاران پاسخ داد.

انتخاب مدیران کم‌تجربه برای شهرهای کوچک اشتباه است

انتقاد از به‌کارگیری مدیران ناکارآمد در شهرستان‌های کوچک
 محسن زنگنه در پاسخ به پرسش و انتقاد مطرح شده قدس درخصوص به‌کارگیری مدیران ناکارآمد و بی‌تجربه در بدنه مدیریت اداره‌های شهرستان مه‌ولات که بیشتر آن‌ها غیربومی هستند، گفت: متأسفانه ما در کشورمان یک اشتباه راهبردی داریم و آن این است مدیرانی که کارآمدی کمتری دارند در شهرستان‌های کوچک به آن‌ها سمت می‌دهیم تا سابقه کاری بدست آورند و سپس آنان را به شهرستان بزرگ‌تر منتقل کنیم که این اشتباه راهبردی به ضرر شهرستان‌های کوچک است، چراکه باتوجه به شرایط شهرستان‌های کوچک، به مدیران توسعه‌گرا نیاز دارند نه افرادی که قرار است سابقه کاری و کارنامه‌سازی برای آن‌ها بشود.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اجرای طرح افزایش نمایندگان و داشتن یک نماینده مستقل برای شهرستان مه‌ولات به همراه یک شهرستان دیگر اظهار کرد: با توجه به اینکه براساس قانون برای هر ۵۰۰هزار نفر یک نماینده مجلس در نظر گرفته شده است و با توجه به سایر شرایط، بعید می‌دانم این طرح اجرایی شود. با توجه به اینکه جمعیت حوزه انتخابیه مه‌ولات، تربت‌حیدریه و زاوه حداکثر حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر است این حوزه انتخابیه مشمول این طرح نمی‌شود.

مجتمع فولاد مه‌ولات آب‌بر نیست
نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگر قدس درخصوص انتقادهایی که برای راه‌اندازی مجتمع فولاد در مه‌ولات با توجه به شرایط آبی این شهرستان مطرح است، اظهار کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که سیاست وزارت صمت به خاطر وجود معدن سنگان، راه‌اندازی مجتمع فولاد در این منطقه است و بهترین مزیت ما در منطقه راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی فولاد است.
زنگنه با اشاره به اینکه شرایط برای راه‌اندازی مجتمع فولاد در منطقه مهیاست، خاطرنشان کرد: مجتمع فولادی که در مه‌ولات راه‌اندازی می‌شود آب زیادی نمی‌خواهد، چراکه در زمره صنایع پایین‌دستی فولاد قرار می‌گیرد هرچند باید توجه داشته باشیم که هزینه انتقال آب از دریای عمان از هزینه حمل‌ونقل سنگ‌آهن از سنگان به استان دیگر کمتر است ضمن اینکه راه‌اندازی این مجتمع موجب می‌شود بقیه صنایع در شهرستان ایجاد شود و رونق صنعت را در مه‌ولات به دنبال دارد. سیاست وزارت صمت است که به خاطر سنگان، منطقه ما مرکزیت فولاد کشور شود. مردم نگران نباشند فناوری‌های جدید، آب کمی می‌خواهند و فاز نخست مجتمع فولاد مه‌ولات با همان میزان آبی که در شهرک صنعتی وجود دارد می‌تواند راه‌اندازی شود.

سیاست اشتباه وزارت علوم، علت بروز مشکلات دانشگاه پیام نور 
محسن زنگنه در بخش دیگری از این نشست گفت: متأسفانه سیاست اشتباه وزارت علوم مبنی بر تجمیع و تمرکزگرایی در حوزه آموزش با هدف ارتقای علمی موجب شد تا دانشگاه‌هایی که در شهرهای کوچک هستند رشد نکنند، البته سیاست دولت جدید توزیع عادلانه امکانات دولتی است و امیدوارم با توجه به پیگیری‌ها و جلسه‌هایی که با رئیس دانشگاه پیام نور داشته‌ایم، وضعیت دانشگاه پیام نور واحد مه‌ولات ارتقا یابد.
وی اظهار کرد: در حوزه دانشگاهی صحبت‌های اولیه با دانشگاه تربت‌حیدریه انجام و موافقت‌های اولیه گرفته شده است تا دانشکده جهاد کشاورزی در مه‌ولات راه‌اندازی شود.

جاده فیض‌آباد به کاشمر کد پروژه ندارد
زنگنه در واکنش به مشکلاتی که جاده فیض‌آباد به کاشمر دارد و بلاتکلیف ماندن ساماندهی آن پس از سال‌ها بیان کرد: ما مشکلات این محور را می‌پذیریم، اما متأسفانه این محور کد پروژه ندارد و این موضوع سبب شده دست ما بسته باشد. البته در سال جدید کارهایی را شروع کردیم و امیدواریم بتوانیم برای حل مشکلات این محور اقدام‌های اولیه را انجام بدهیم.
وی با اشاره به اینکه درخصوص دو بانده کردن جاده شادمهر به کاشمر۶۰۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این پروژه تا یک سال‌ونیم آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

سرنوشت فرودگاه و مجتمع فرهنگی‌هنری مه‌ولات 
نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر تعیین‌تکلیف وضعیت فرودگاه شهید مدرس مه‌ولات گفت: برای اجرای این پروژه ۲۰میلیارد تومان گرفته‌ایم که ۱۰میلیاردتومان به حساب سازمان‌ فرودگاه‌ها واریز شده است، البته اکنون در حال رایزنی برای اجرای این پروژه هستیم که موافقت بیش از ۸۰درصدی سازمان فرودگاه‌ها جلب شده است و امیدواریم این روال ادامه داشته باشد و این پروژه اجرا شود.
وی همچنین در مورد تعیین‌تکلیف وضعیت زمین مجتمع فرهنگی‌هنری مه‌ولات اظهار کرد: ۱۰میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده بود که به دلایل نقص در این پروژه این اعتبار به مجتمع فرهنگی‌هنری تربت‌حیدریه اختصاص یافت. اما قرار است ۱۷میلیارد تومان اعتبار لازم برای اجرای این پروژه جذب کنیم و احتمالاً تا حدود دو سال آینده اتفاق‌های خوبی در زمینه اجرای این پروژه خواهد افتاد.
وی درخصوص مهم‌ترین اولویتش به عنوان نماینده مجلس در شهرستان مه‌ولات گفت: باتوجه به ظرفیت این منطقه که در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد و باتوجه به اینکه مه‌ولات قطب باغی استان است، رونق گردشگری و ایجاد صنایع پسته مهم‌ترین هدف در مه‌ولات است‌.

از عملکردم راضی نیستم!
نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در واکنش به این مطلب که چه نمره‌ای به عملکرد خود از زمان حضور در مجلس می‌دهید، بیان کرد: با توجه به وظایف و حقی که مردم عزیز بر گردن ما دارند، از عملکرد خودم راضی نیستم. تمام تلاش ما در مسیر رفاه و رضایت مردم است که امیدوارم بتوانم موفق باشم.

خبرنگار: هاشم رسائی فر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.