۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 808382

دیروز همزمان با عید سعید قربان فراخوان چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همراه با تغییراتی در دو بخش ملی و بین‌المللی منتشر شد.

تغییرات جشنواره جهل و یکم فجر

به گزارش قدس آنلاین، جشنواره فیلم فجر یک جشنواره سینمایی است که از سال ۱۳۶۱ توسط بنیاد سینمایی فارابی و  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود. این جشنواره تا سال ۱۳۷۴ فقط تولیدات سینمای ایران را بررسی می‌کرد اما از سال ۱۳۷۴ به بعد جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شد و سینمای ایران و جهان را بررسی کرد و تا  امروز ۴۰ دوره جشنواره فیلم فجر برگزار شده است.

هدف برگزاری جشنواره فیلم فجر تکیه بر کلان ارزش ها و حمایت از سینمای اخلاق مدار ، امید آفرین و آگاهی بخش و معرفی آثار برگزیده یک سال سینمای ایران و تقدیر از تلاش سینماگران خلاق و فراهم آوردن زمینه رشد و اعتلای آثار سینمایی بر پایه هویت ملی و دینی است.

روز یک شنبه ۱۹ تیر همزمان با عید سعید قربان فراخوان چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دو بخش ملی و بین‌المللی منتشر شد و  ثبت نام بخش بین الملل جشنواره از ۱۵ شهریور و بخش ملی از یک آبان است. همچنین زمان برگزاری آن هم از ۱۲ تا ۲۲ بهمن  ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد.

جشنواره فیلم فجر هر ساله در بخش‌های مختلفی برگزار می‌شود بخش‌هایی که گاهی دستخوش تغییراتی می‌شوند و امسال هم برنامه‌های این جشنواره با تحولاتی همراه بوده است.

بر اساس متن فرخوان این جشنواره، زمان برگزاری جشنواره سینمای ایران و جهان همزمان شده است. همچنین سقف حضور ۲۲ فیلم در بخش اصلی جشنواره برداشته شده و دیگر هیچ محدودیتی برای شمار فیلم‌های حاضر در بخش‌های مسابقه سینمای ایران وجود ندارد، از صاحبان اثر تعهد گرفته می‌شود، بخش فرهنگ مهمان تازه وارد این جشنواره حذف شده است، زمان فیلم کوتاه بالاتر رفته است، سیمرغ جایزه ویژه جشنواره هم به جمع دیگر سیمرغ ها پیوسته است.

 دبیر این دوره جشنواره فجر در این زمینه گفت: طی دو ماه گذشته جلسات کارشناسی متعددی را جهت آماده سازی فراخوان این دوره از جشنواره برگزار کردیم و با آسیب شناسی دوره‌های گذشته، به نسخه نهایی رسیدیم.

به گفته مجتبی امینی، با توجه به بین‌المللی شدن این دوره از جشنواره فراخوان را در دو بخش ملی و بین‌الملل آماده کردیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.