مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: آقای ظریف و سایر دولتمردان آقای روحانی باید از آقای قالیباف و سایر دست‌اندرکاران تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها که آنها را از وادادگی و انفعال و تسلیم در مقابل باج‌خواهی آمریکا نجات داد تقدیر و تمجید کنند، ولی معلوم نیست چرا به‌جای آمریکا غصه می‌خورند؟!

آمریکا باید غُصه بخورد شما چرا ؟!

به گزارش قدس آنلاین، مدیرمسئول روزنامه کیهان  درباره اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: آقای ظریف در اظهارات اخیر خود برخی از واقعیات بدیهی را انکار کرده است. کاش ایشان به‌جای آن که یکطرفه به قاضی برود، با برخی از صاحب‌نظران دیگر به بحث و گفت‌وگوی رودررو می‌نشستند تا میزان صحت اظهاراتشان برای همگان مشخص شود.

وی درباره این جمله ظریف که اسرائیل فخری‌زاده را زد که برجام را نابود کند، گفت: شهید فخری‌زاده به‌شدت با برجام مخالف بود و صوت و تصویر آن شهید بزرگوار موجود است که نشان می‌دهد ایشان از مخالفان سرسخت برجام بوده‌اند؛ بنابراین باید به جناب ظریف گوشزد کرد که اسرائیل فخری‌زاده را زد که یکی از دانشمندان مخالف سر سخت برجام را حذف کند تا برجام حفظ شود. اسرائیل اگر قصد نابودی برجام را داشت باید کسانی را می‌زد که از برجام حمایت می‌کنند. 

مدیرمسئول روزنامه کیهان بیان داشت: کاش آقای ظریف و دوستانشان به‌جای این همه تعریف و تمجید از برجام فقط به یکی از دستاوردهای آن اشاره می‌کردند! مگر مذاکرات منجر به برجام برای لغو تحریم‌ها نبود؟! خُب آقایان بفرمایند کدام تحریم را لغو کرده‌اند؟ چرا توضیح نمی‌دهند که نه فقط هیچ تحریمی لغو نشده، بلکه صدها تحریم دیگر هم به آن اضافه شده است. آیا آقایانی که خود را کاربلد و متخصص مذاکره جا می‌زنند، می‌توانند این واقعیت تلخ را انکار کنند؟!

شریعتمداری ادعای ظریف که شهید فخری‌زاده را در حفاظت از خود بی‌مبالات نامیده است، تعجب‌آور دانست و گفت: رژیم صهیونیستی نزدیک به ۲۰ سال در پی ترور شهید فخری‌زاده بود و برای ترور آن شهید بزرگوار از پیچیده‌ترین تجهیزات استفاده کرده است. اگر شهید فخری‌زاده در حفاظت خود بی‌مبالات بود اسرائیل به آسانی می‌توانست دست به این جنایت بزند و چه نیازی داشت که ۲۰ سال برای ترور او طرح و نقشه بریزد و نهایتاً از پیچیده‌ترین تجهیزات نیز استفاده کند؟! 

مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره مصوبه مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که ظریف آن را چرت نامیده و گفته است «آن کسی که این مصوبه را دنبال کرد و می‌خواست خودش کاندیدای ریاست جمهوری شود، نمی‌دانست نه خودش می‌شود نه ظریف قصد کاندید شدن داشت»، تصریح کرد: این طرح بعد از تصویب با مخالفت شدید دولت سابق و مخصوصاً آقایان روحانی و ظریف روبه‌رو شد تا آنجا که علی‌رغم تبدیل آن به قانون، از اجرای آن خودداری می‌کردند و بعد از تاکید رهبر معظم انقلاب از روی اجبار به اجرای آن تن دادند. طرح راهبردی لغو تحریم‌ها، چالش هسته‌ای را از انفعال و وادادگی در مقابل آمریکا به طلبکاری از حریف تبدیل کرد و موضوع و متن آن بر این اساس بودکه وقتی آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، ما نیز امتیازاتی را که داده‌ایم به تدریج پس می‌گیریم و این پروژه را اجرا کردیم.

وی افزود: بعد از اجرای این طرح، آمریکا که تا آن هنگام موضع طلبکارانه داشت به انفعال افتاد. پیش از آن، آمریکا علاوه‌بر امتیازات نقدی که از آقایان در مقابل وعده نسیه گرفته بود، امتیازات دیگری نیز مطالبه می‌کرد، ولی با اجرای طرح یاد شده به وضوح دید که دوران دیپلماسی التماسی پایان یافته و حالا ایران است که وعده‌های بر زمین مانده را مطالبه می‌کند و در مقابل عدم تعهد حریف نیز منفعل و تماشاچی نیست بلکه امتیازاتی را که قبلاً داده بود، یکی پس از دیگری پس می‌گیرد.

شریعتمداری بیان داشت: در ادامه اجرای این مصوبه مجلس بود که آمریکا برای بازگشت به برجامی که از آن خارج شده بود به التماس افتاد و اکنون این ایران است که از موضع اقتدار به آمریکا اجازه نمی‌دهد بدون لغو همه تحریم‌ها و ارائه تضمین محکم وارد برجام شود. باید از آقای ظریف پرسید آیا طرح راهبردی، آمریکا و اروپا را به انفعال و التماس نکشیده است؟! جناب‌عالی که امضای جان کری را تضمین می‌دانستید چرا برای شنیدن عجز و لابه آنها برای بازگشت به برجام گوش شنوائی ندارید؟! اگر این طرح مجلس و نتیجه آن عین واقعیت است که هست چرا آقایان انفعال در مقابل آمریکا را به برخورد مقتدرانه‌ای که دولت سیزدهم دنبال می‌کند ترجیح می‌دهند؟! و اساساً چرا اقدام مقتدرانه ایران علیه آمریکا را اقدامی علیه خود می‌دانند؟! آمریکا باید عصبانی باشد که هست، شما چرا؟! 

مدیرمسئول کیهان در پاسخ به این پرسش که منظور ظریف از اینکه می‌گوید «آن کسی که این مصوبه را دنبال کرد و می‌خواست خودش کاندیدای ریاست جمهوری شود، ولی نمی‌دانست نه خودش می‌شود نه ظریف قصد کاندید شدن داشت»، چه کسی است؟ بیان داشت: منظور ایشان آقای قالیباف است که برای تصویب این طرح در مجلس تلاش فراوانی کرد. هنگام ارائه طرح برخی از نمایندگان تحت تاثیر شانتاژ دولتمردان روحانی به احتمال برخورد سخت آمریکا (در صورت تصویب این طرح) اشاره می‌کردند و آقای قالیباف و سایر موافقان طرح برای آنها توضیح می‌دادند که اگر چالش هسته‌ای به همین روال ادامه پیدا کند، نه فقط برنامه هسته‌ای ایران به نابودی کشیده می‌شود، بلکه اقتصاد کشورمان نیز برای همیشه با اختلال جدی روبه‌رو خواهد بود و با استدلال منطقی و برگرفته از واقعیات نشان می‌دادند که تمام امید آمریکا به انفعال و روش التماسی تیم هسته‌ای دولت آقای روحانی است و باید به این انفعال پایان داده شود و تاکید داشتند که در مقابل عهدشکنی آمریکا و اروپا، کاهش تدریجی امتیازاتی که داده‌ایم حق مسلم کشورمان است.

وی ادامه داد: بنابراین آقای ظریف و سایر دولتمردان آقای روحانی باید از آقای قالیباف و سایر دست‌اندرکاران تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها که آنها را از وادادگی و انفعال و تسلیم در مقابل باج خواهی آمریکا نجات داد تقدیر و تمجید کنند، ولی معلوم نیست چرا به جای آمریکا غصه می‌خورند؟!

شریعتمداری درباره این بخش از اظهارات ظریف که گفته انگیزه قالیباف از تلاش برای تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها زمینه‌سازی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بوده است، تصریح کرد: این بخش از اظهارات آقای ظریف نیز تعجب‌آور است چراکه آقای قالیباف بعد از ریاست مجلس اعلام کرده بود قصد نامزدی برای ریاست جمهوری را ندارد و معلوم نیست آقای ظریف برای ادعای خود چه شاهد و قرینه و استدلالی دارند؟!

مدیر مسئول کیهان درباره اظهارات امروز بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد که گفته است فشار بر ایران را تا بازگشت ایران به برجام ادامه می‌دهیم، اظهار داشت: این هم شاهدی دیگر بر نادرستی اظهارات آقای ظریف است. آقایان بدون آن که قادر باشند حتی یک دستاورد برای برجام ارائه بدهند، از آن تعریف و تمجید می‌کنند و برجام را به زیان آمریکا معرفی می‌کنند که باید از جناب ظریف پرسید اگر برجام به زیان آمریکاست چرا برای بازگشت به آن التماس می‌کند؟! آیا هنوز هم آقای ظریف معتقد است «اسرائیل فخری‌زاده را زد که برجام را نابود کند»؟! و آیا هنوز هم طرح راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها را «چِرت» می‌داند و آقای قالیباف را به‌خاطر تلاش برای تصویب آن ملامت می‌کند؟!

انتهای پیام

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.