مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اجلاس اخیر وزرای خارجه «گروه ۲۰» زوایای متفاوتی را از شرایط اوکراین به تصویر کشیده است، گفـت: ما در جنگ روایت ها درباره اوکراین برنده نیستیم.

بورل: اتحادیه اروپا در جنگ جهانیِ روایت‌ها درباره اوکراین برنده نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تاس، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی که در تارنمای این اتحادیه منتشر شده، گفت: در رأی‌گیری ماه مارس مجمع عمومی سازمان ملل، ۱۴۰ کشور عملیات نظامی روسیه را محکوم کرده و هیچکدام از اعضای «گروه ۲۰» (G۲۰) به غیر از خود روسیه با این قطعنامه مخالفت نکرد. اما در مورد چگونگی ادامه و همچنین پیامدهای جنگ، نظرات و عقاید تفاوت فاحشی دارند.

وی افزود: اعضای «گروه هفت» (G۷) و کشورهایی با طرز فکر مشابه، در محکوم کردن و تحریم روسیه متحد و در تلاشند تا این رژیم را مسئول و پاسخگوی (جنگ) بدانند. اما سایر کشورها و به عبارتی عمده کشورهای «جهان جنوب» اغلب رویکردی متفاوت اتخاذ کرده‌اند.

بورل تاکید کرد: جنگ جهانی روایت‌ها در خصوص اوکراین در اوج خود بوده و در حال حاضر، ما برنده این جنگ نیستیم.

اجلاس وزرای خارجه G۲۰، هفتم و هشتم جولای (۱۶ و ۱۷ تیرماه) در بالی در اندونزی برگزار شد و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز در آن حضور داشت و در حاشیه این اجلاس، نشست‌های دوجانبه‌ای را با وزرای خارجه گروه G۲۰ برگزار کرد.

روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰) عملیات ویژه نظامی را در اوکراین آغاز کرد و آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس و شماری دیگر از کشورها با اعمال تحریم علیه مسکو و افزایش تأمین سلاح برای کی‌یف دست به تلافی زدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.