جمعیت جهان تا ۱۵ نوامبر به ۸ میلیارد نفر می‌رسد

جمعیت جهان تا ۱۵ نوامبر به ۸ میلیارد نفر می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فرانس۲۴، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بدون ذکر جزئیات گفت که این رشد کلی جمعیت «یادآور مسئولیت مشترک ما برای توجه به سیاره‌مان و نیز تأمل در این مورد است که ما همچنان در چه بخش‌هایی نسبت به تعهداتمان در قبال یکدیگر کم‌کاری کرده‌ایم».

وی افزود: این فرصتی است برای پاسداشت و تجلیل از تنوع بشری، شناخت هویت انسانی مشترک و تحسین پیشرفت‌های انجام شده در حوزه سلامت؛ پیشرفت‌هایی که طول عمر ما را افزایش و نرخ مرگ و میر مادران و کودکان را به شکلی قابل توجه کاهش داده است.

پیش‌بینی دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد حاکی از آن است که جمعیت جهان با آهسته‌ترین سرعت خود از سال ۱۹۵۰ تاکنون در حال افزایش است.

براساس این گزارش، جمعیت جهان تا سال ۲۰۳۰ به ۸.۵ و تا سال ۲۰۵۰ به ۹.۷ میلیارد نفر و در دهه ۲۰۸۰ با حدود ۱۰.۴ میلیارد تن به اوج خواهد رسید و سپس تا سال ۲۱۰۰ در این سطح باقی می‌ماند.

در این گزارش همچنین به این موضوع اشاره شده است که گرچه نرخ خالص زاد و ولد در چندین کشور توسعه یافته روند کاهش داشته است اما بیش از نیمی از افزایش جمعیت جهان در دهه‌های آتی در هشت کشور متمرکز خواهد بود.

این هشت کشور عبارتند از: جمهوری دمکراتیک کنگو، مصر، اتیوپی، هند، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و تانزانیا.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.