منابع رسانه‌ای از ورود مجدد یک کاروان حامل مهمات و مواد لجستیک آمریکا به سوریه خبر دادند.

ورود یک کاروان مهمات و مواد لجستیک آمریکا به سوریه

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز (سه‌شنبه، ۱۲ ژوئیه)، از ورود یک کاروان حامل تجهیزات و مواد لجستیک شامل ۳۲ کامیون و نفر بر و ۱۱ تانکر از شمال عراق به منطقه سوری «الجزیره» خبر داد.

خبرنگار سانا به نقل از منابع آگاه محلی در حاشیه «الیعربیه»، نوشت که یک کاروان شامل ۳۲ کامیون و نفربر و ۱۱ تانکر، صبح امروز از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» از عراق وارد اراضی سوریه شد.

بر اساس این گزارش، در همین راستا، یک کاروان دیگر ارتش آمریکا متشکل از ۲۰ خودرو، شب گذشته از پایگاه اشغالگران در فرودگاه «خراب الجیر» عازم شهر «تل حمیس» و از آن‌جا عازم «الحسکه» شد.

خبرنگار شبکه المیادین نیز ورود این کاروان آمریکایی از منطقه کردستان عراق به خاک سوریه را تایید کرد.

نظامیان آمریکایی مستقر در شرق سوریه تقریبا هر روز کاروان‌هایی را به داخل خاک سوریه وارد یا از آنجا خارج می‌کنند. تانکرهایی که آمریکا وارد سوریه  می‌کند خالی از نفت است و اغلب با نفتی پر می‌شود و با همکاری شبه نظامیان عضو گروه نیروهای دموکراتیک سوریه از چند منطقه نفتی سوریه سرقت می‌شود.

خبرگزاری سانا همچنین، امروز نوشت که ساکنان روستای «الصالحیه» در حومه شهر «القامشلی» با حمایت و کمک نیروهای ارتش سوریه، مانع ورود یک کاروان آمریکایی شامل پنج خودروی نظامی ارتش آمریکا و یک خودروی متعلق به شبه‌نظامیان قسد به این روستا شدند و آن‌ها را از منطقه اخراج کردند. این کاروان قصد داشت که از روستای الصالحیه عبور کند که با ایستادگی ساکنان این روستا و ارتش سوریه مواجه شد و مجبور به ترک منطقه شدند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.