لیتوانی در اقدامی تحریک آمیز که یقینا واکنش روسیه را در پی خواهد داشت، بر ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حمل و نقل کالا از طریق خاک خود به منطقه «کالینینگراد» روسیه افزود.

لیتوانی ممنوعیت فعالیت‌های تجاری با «کالینینگراد» را گسترش داد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، سخنگوی گمرک لیتوانی اعلام کرد که این کشور امروز دوشنبه بر اساس تحریم‌های اتحادیه اروپا که پیشتر اعلام شده بود، محدودیت‌های تجارت از طریق خاک خود را به منطقه «کالینینگراد» روسیه گسترش داد.

وی گفت که کالاهای تحریم شده از صبح دوشنبه شامل بتن، چوب، الکل و مواد شیمیایی صنعتی مبتنی بر الکل است.

اقدامات محدود کننده لیتوانی در حالی صورت می گیرد که این مسئله می تواند منجر به بروز درگیری با روسیه شود.

پیشتر رسانه های خبری گزارش داده بودند که ویلنیوس از موافقت با اعطای هرگونه امتیازی درباره ممنوعیت ترانزیت کالاهای روسی به منطقه کالینینگراد خودداری کرده است و تصمیم کمیسیون اروپا مبنی بر اجازه عبور کالاهای روسی را وتو می کند.

«گیتاناس ناسدا» رئیس جمهور لیتوانی در این باره گفته بود: لیتوانی باید کنترل کالاهای حمل شده از طریق خاک خود را حفظ کند و خواهد کرد و هیچ صحبتی درباره هر گونه کریدور و همچنین امتیازاتی به روسیه در پاسخ به تهدیدهای کرملین در کار نیست.

لیتوانی همچنین اعلام کرده است که اتحادیه اروپا به طور یکجانبه مسئول اجرای تحریم‌ها نیست.

دولت ویلنیوس اوایل این ماه ممنوعیت حمل و نقل کالا به کالینینگراد را اعلام کرد و در پی آن «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که مسکو به زودی به این تصمیم پاسخ خواهد داد.

منطقه کالینینگراد در حاشیه دریای بالتیک و بین لیتوانی و لهستان قرار دارد و به طور گسترده از اتصال ریلی به روسیه از طریق لیتوانی استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.