سرپرست مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت کمک‌هزینه بلاعوض برای کشت هشت محصول اساسی و راهبردی از جمله گندم خبر داد.

پرداخت کمک‌هزینه بلاعوض برای کشت ۸ محصول اساسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، « سهراب سهرابی» افزود: برای حمایت از تولید هشت محصول اساسی زراعی به ازای هر هکتار کشت از این محصولات ۶ میلیون تومان کمک هزینه کاشت به کشاورزان پرداخت شود که این تصمیم در راستای اجرای الگوی کشت است.

سرپرست مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: این کمک هزینه پس از کشت گندم و تایید آن به‌حساب کشاورزان واریز می‌شود.

پیش‌بینی کشت ۵.۶ میلیون هکتار در طرح جهش تولید در دیمزارها

سهرابی به طرح جهش تولید در دیمزارها نیز اشاره کرد و گفت: در سال زراعی آینده کشت محصولات اساسی در سطح ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از دیمزارهای کشور پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح مشترک میان وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) محصولاتی مانند گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و علوفه در دیمزارها کشت می‌شوند و حمایت‌هایی مانند بیمه محصول و تامین کود، ریزمغذی‌ها و کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، نظارت بر مزارع دیم، آموزش کشاورزان و ایجاد پایلوت‌ها و سایت‌های الگویی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی هدف از اجرای این پروژه را افزایش عملکرد تولید در واحد سطح، بهره‌گیری از آب سبز یا باران و زیرپوشش بردن اراضی آیش در دیمزارها برشمرد.

وی اضافه کرد: سالانه قرار است ۲۰ درصد از زمین‌های آیش در دیمزارها در قالب این پروژه زیر کشت برود.

سهرابی در همین حال افزایش درآمد کشاورزان را از دیگر مزیت‌های اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها دانست.

وی گفت: کشاورزانی که زیرپوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفته‌اند، تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای خرید ماشین‌های کشاورزی و دنباله بندها دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.