هرچند حسن کامرانی فر پس از برکناری دراگان اسکوچیچ توسط اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال مدعی شد این موضوع باید توسط اعضای هیئت رئیسه مورد بررسی قرار بگیرد؛ اما بدون تردید عمر مربیگری سرمربی کروات به پایان رسیده و او قطعاً روی نیمکت ایران در جام جهانی نخواهد نشست.

به گزارش قدس آنلاین، هرچند حسن کامرانی فر پس از برکناری دراگان اسکوچیچ توسط اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال مدعی شد این موضوع باید توسط اعضای هیئت رئیسه مورد بررسی قرار بگیرد؛ اما بدون تردید عمر مربیگری سرمربی کروات به پایان رسیده و او قطعاً روی نیمکت ایران در جام جهانی نخواهد نشست.

گمانه زنی‌های فراوانی در خصوص جانشین این مربی صورت گرفته است و همچنان بازی اسم و فامیل درباره سرمربی بعدی تیم ملی در بالاترین حد ممکن ادامه دارد؛ اما مسئله کلیدی اینجاست که هیچ کسی حاضر نیست مسئولیت این انتخاب را برعهده بگیرد، به این دلیل به نظر می رسد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به این زودی‌ها انتخاب نشود و پروسه معرفی جایگزین اسکوچیچ تا هشتم شهریورماه ادامه خواهد یافت.

البته برخی کارشناسان این اتفاق را یک ضربه کاری مهلک به بدنه فوتبال ملی توصیف می‌کنند؛ اما طیف دیگری معتقدند این تصمیم یک رفتار منطقی و عقلانی است؛ چون در برهه کنونی هیچ سرمربی موفقی حاضر به قبول همکاری با این مجموعه موقت نیست، به همین دلیل وقتی رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد سرمربی جدید با انگیزه و آرامش بهتری مسئولیت کار را برعهده خواهد گرفت.

اما برخلاف نگاه کارشناسان، هواداران تیم ملی معتقدند باید در اسرع وقت سرمربی تیم ملی معرفی شود چون هر روز که این پروسه دیرتر انجام شود، زمان طلایی پیش روی تیم ملی از بین خواهد رفت و این مسئله منجر به وقوع یک فاجعه در رقابت‌های جام جهانی خواهد شد.

در این فضای پر تنش و غبارآلود یک مشکل دیگر نیز وجود دارد که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد، عده‌ای معتقدند سرمربی بعدی تیم ملی باید یک مربی صاحب کارنامه و با دانش باشد که توانمندی مدیریت در شرایط سخت را داشته باشد؛ اما طرف مقابل با رد این موضوع معتقد است مربی ایرانی گزینه بهتری است و باید جانشین اسکوچیچ یک ایرانی باشد، به همین دلیل نام علی دایی، نکونام و امیر قلعه نویی را برای هدایت تیم ملی مطرح کردند.

در کنار تمام این اتفاقات باید به فکر چالش مالی مرتبط با این پروسه نیز باشیم، در برهه کنونی فدراسیون قطعاً بابت قطع همکاری با اسکوچیچ با وی باید تسویه حساب کند که این موضوع برای فدراسیون سخت خواهد بود، از طرفی استخدام مربی جدید نیز هزینه‌بردار خواهد بود، به همین دلیل باید موضوع مالی را نیز به فهرست چالش‌های پیش روی فدراسیون بی پول فوتبال اضافه کرد.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.