۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 808956

پیش‌ثبت‌نام پایه‌های اول، هفتم و دهم مدارس شاهد در مقاطع تحصیلی مختلف به صورت اینترنتی از ۱۱ خردادماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

پیش ثبت‌نام مدارس شاهد به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از والدین خواسته است که در انتخاب مدرسه مورد نظر جهت پیش ثبت نام دقت لازم را اعمال دارند، زیرا در غیر این صورت احتمال رد شدن تقاضای ثبت نام توسط مدرسه انتخاب شده وجود دارد.

بدیهی است پس از اتمام مهلت مقرر، دانش‌آموزانی که امتیاز لازم را کسب کرده‌ باشند با اطلاع رسانی که از طریق مدرسه صورت خواهد گرفت، برای ارائه مدارک و تکمیل مراحل ثبت نام به مدرسه مراجعه خواهند کرد. در درگاه اینترنتی اعلام شده برای ثبت نام نیز تاکید شده است که کلیه مراحل پیش‌ثبت‌نام و اعلام نتایج تنها از طریق این سامانه است و مراجعه به سایت‌های دیگر مرجع قانونی نیست.

همچنین با توجه به محدویت ظرفیت ثبت‌نام مدارس شاهد خواسته شده بنا به ضرورت در آموزشگاهای دیگر غیر از شاهد نیز ثبت نام انجام دهید. 

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، بازه زمانی پیش ثبت‌نام مدارس شاهد درسراسر کشور به این ترتیب است:

- پایه اول ابتدایی: از ۱۱ تا سوم تیرماه که هم اکنون به پایان رسیده است.

- پایه هفتم (دوره اول متوسطه): از ۲۱خرداد ماه لغایت چهاردهم تیر ماه که هم اکنون به پایان رسیده است.

- پایه دهم (دوره دوم متوسطه): وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای از تغییر زمان پیش ثبت‌نام پایه دهم مدارس شاهد در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نیز خبر داده و علت آن را آماده نبودن نتایج هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم ذکر و ثبت‌نام را به زمان دیگری موکول کرده است.

بر این اساس،‌ پس از اعلام بازه زمانی ثبت نام برای پایه دهم، متقاضیان ورود به این پایه می‌توانند با ورود به درگاه اینترنتی به نشانی https://pada.medu.ir/#/home  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بنا به این گزارش، اخیرا،‌ محمدرضا رزاقی، مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، آمار پیش‌ثبت‌نام اینترنتی پایه‌های اول و هفتم در مدارس شاهد را اعلام کرده و گفته است: پیش ثبت‌نام در پایه‌ اول دبستان انجام شده و در این مدت ۷۰ هزار و ۶۹۲ نوآموز در پایه اول دبستان پیش ثبت نام شدند که با توجه به ظرفیت ۳۰ هزار و ۹۰ صندلی در پایه اول، بیش از دوبرابر ظرفیت پیش ثبت نام داشته‌ایم.

وی افزود: پیش ثبت نام پایه هفتم نیز به اتمام رسیده و در این مدت ۹۰ هزار و ۸۵۹ دانش آموز فارغ التحصیل در پایه ششم برای ورود به دوره اول متوسطه در پایه هفتم  پیش ثبت نام شدند که با توجه به ظرفیت ۳۸ هزار و ۲۲۰ صندلی در پایه هفتم نیز، بیش از دوبرابر ظرفیت پیش ثبت نام داشته‌ایم.

رزاقی اضافه کرده است: به محض آماده شدن هدایت تحصیلی دانش آموزان فارغ التحصیل پایه نهم  از سوی اداره کل امور تربیتی و مشاوره پیش ثبت نام این افراد نیز در سامانه مذکور شروع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.