۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 808957

اگر قصد خرید گوشی اقتصادی داشته باشید احتمالاً باید به سراغ سامسونگ یا شیائومی بروید و گوشی مورد نظر را از یکی از این دو برند خریداری کنید

مقایسه گوشی ردمی ۱۰ سی با سامسونگ a۲۳

 ردمی ۱۰ سی و گلکسی A۲۳ دو محصول اقتصادی هستند که در ادامه به مقایسه آن‌ها با هم خواهیم پرداخت. باید در نظر داشته باشید که نسخه ۱۲۸ رم ۴ دو گوشی حدود ۱ میلیون اختلاف قیمت دارد و کهکشانی سامسونگ گران‌تر است.

طراحی

با وجود این که سامسونگ A۲۳ یک گوشی اقتصادی است اما باز هم سامسونگ از طراحی جدید میان‌رده‌های خود برای آن استفاده کرده است. قاب پلاستیکی و براق این گوشی از لوگوی سامسونگ در پایین و فریم مستطیلی دوربین میزبانی می‌کند. این فریم شبیه به دیگر میان‌رده‌های سازنده کره‌ای طراحی شده و امتداد قاب پشتی فضای بین لنز دوربین‌ها را نیز به اشغال خود درآورده است.

در طرف دیگر ردمی ۱۰ سی طراحی عجیبی دارد و به روی قاب پشتی پلاستیکی آن تنها یک فریم دوربین دیده می‌شود. درون این فریم مشکی رنگ که اندازه بزرگی هم دارد لنزهای دوربین درون یک مربع قرار گرفته‌اند و لوگوی ردمی و حسگر اثر انگشت هم درون همین مستطیل مشکی رنگ به چشم می‌آید و شیائومی برای یکپارچه‌تر شدن قاب پشتی تصمیم گرفته حسگر موجود به روی قاب پشتی را به این بخش انتقال دهد.

از نظر وزن و ضخامت وضعیت دو گوشی بسیار نزدیک به هم است و تنها مقدار کمی ردمی ۱۰C وضعیت بهتری دارد. به طور کلی نماینده شیائومی کشیده‌تر از کهکشانی سامسونگ طراحی شده ولی در نهایت هر دو ارگونومی رضایت بخشی دارند و از این نظر مشکلی نخواهید داشت.

صفحه‌نمایش

سامسونگ A۲۳ از یک پنل PLS LCD با اندازه ۶.۶ اینچی و رزولوشن FHD+ بهره می‌برد و تراکم ۴۰۰ پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. خوشبختانه این صفحه‌نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. کیفیت این صفحه‌نمایش رضایت بخش است و به خصوص نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی باعث می‌شود محتوا روان‌تر و سریع‌تر به نمایش گذاشته شود.

در سوی دیگر نماینده شیائومی صفحه نمایشی ۶.۷۱ اینچی با رزولوشن HD+ دارد و در نتیجه در تراکم ۲۶۸ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. نرخ نوسازی این نمایشگر  ۶۰ هرتز معمول است که طبق قیمت گوشی انتظار بیشتری هم نداریم. کیفیت این پنل را می‌توانیم قابل قبول بدانیم اما نباید انتظار خیلی زیادی داشته باشید و در واقع با یک پنل ساده و پایه‌ای مواجه هستیم.

صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده برای A۲۳ مقداری هم حاشیه‌های کمتری دارد و با گوریلاگلس ۵ مراقبت می‌شود. در نهایت باید گفت که کیفیت نمایشگر کهکشانی سامسونگ بهتر از رقیب است و همچنین نرخ نوسازی بالاتر باعث می‌شود حس بهتری هنگام کار با گوشی داشته باشید. اما این کیفیت بهتر ارزش هزینه کردن بیشتر را دارد؟ بله! کیفیت پنل A۲۳ به قدری بهتر هست که هزینه بیشتر در این بخش را توجیه کند.

سخت افزار

در خرید یک گوشی اقتصادی قدرت سخت افزاری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و دلیل این موضوع هم این است که اگر تراشه مناسب نباشد شما در استفاده روزمره با کندی و کاهش سرعت مواجه می‌شوید و باید حتماً محصولی را انتخاب کنید که توانایی انجام حداقل کارهای روزمره با سرعت مناسب و بدون لگ و کندی را داشته باشد.

ردمی ۱۰ سی از یک تراشه با معماری ۶ نانومتری به نام اسنپدراگون ۶۸۰ برخوردار است. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo ۲۶۵ Gold با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo ۲۶۵ Silver با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno ۶۱۰  را شامل می‌شود.

جالب است که در طرف دیگر گلکسی A۲۳ هم از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ قدرت می‌گیرد. قدرت سخت افزاری این گوشی باتوجه‌به تراشه مشابه دقیقاً مشابه با رقیب است. قدرت سخت افزاری این دو گوشی باتوجه‌به محدوده قیمتی خوب و راضی کننده است و این دو دستگاه می‌توانند به خوبی از پس کارهای روزمره بربیایند. همچنین شما می‌توانید برای اجرا کردن بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی مناسب نیز به روی این تراشه و دو گوشی اقتصادی حساب باز کنید که نکته جذاب و مثبتی است.

پس نهایتاً در این بخش برنده‌ای نداریم و هر دو محصول دقیقا در یک سطح قرار می‌گیرند و باتوجه‌به بازه قیمتی می‌توانند عملکرد مناسب و رضایت بخشی را در اختیار قرار دهند. مهم‌ترین اتفاق این است که در استفاده از این دو محصول با کندی یا لگ مواجه نمی‌شوید و این در بازه قیمتی اقتصادی یا میان‌رده ارزان قیمت یک مسئله بسیار حیاتی است.

باتری

هر دو گوشی اقتصادی به باتری‌هایی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌اند و به سبب همین باتری‌ها می‌توانند بین ۱ تا ۱.۵ روز در صورت داشتن استفاده نرمال و معمول دوام بیاورند. این عدد برای ردمی ۱۰C به دلیل رزولوشن HD تا حدود ۲ روز نیز می‌تواند افزایش پیدا کند.

برای A۲۳ شارژ سریع ۲۵ واتی در نظر گرفته شده و ردمی ۱۰ سی شیائومی از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. آداپتور کهکشانی سامسونگ درون جعبه ۱۵ واتی است و به همین جهت برای شارژ شدن هر دو گوشی اقتصادی باید حدود ۲ ساعت منتظر بمانید.

دوربین

دوربین اصلی گلکسی A۲۳ سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung S۵KJN۱ با اندازه سنسور ۱/۲.۷۶ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۶۴ دارد و در پشت لنزی با دیافراگم f/۱.۸ قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند و به دلیل ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های این کهکشانی به صورت پیش فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند. پشتیبانی از OIS در این حدود قیمتی قطعاً یک مزیت است.

این دوربین اصلی را سنسور ۵ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسورهای ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان همراهی می‌کند و دوربین سلفی قرار گرفته درون ناچ قطره‌ای هم سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد.

جالب است که ردمی ۱۰ سی نیز از سنسور اصلی برای دوربین اصلی بهره می‌برد ولی خبری از لرزشگیر اپتیکال تصویر نیست. دوربین اصلی را در این محصول اقتصادی شیائومی یک دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق میدان همراهی می‌کند. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی مجموعه دوربین‌های این دستگاه را تکمیل می‌کند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی باتوجه‌به سنسور یکسان و همچنین تراشه یکسان کیفیت رضایت بخش و بسیار نزدیکی دارند ولی به دلیل برخورداری از دوربین فوق عریض برتری با A۲۳ است، هرچند که راستش را بخواهید کیفیت عکس‌های فوق عریض به حدی خوب نیست که ارزش به حساب آوردن این دوربین را داشته باشد.

کدامیک را بخریم گوشی ردمی ۱۰ سی با سامسونگ a۲۳

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم سامسونگ A۲۳ حدود ۱ میلیون قیمت بیشتری نسبت به ردمی ۱۰ سی دارد و به ازای این قیمت بیشتر، شما نمایشگری باکیفیت‌تر با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، دوربین فوق عریض و سلفی‌های بهتری دریافت می‌کنید. اگر این موارد برای شما ارزش هزینه کردن ۱ میلیون بیشتر را دارد به سراغ کهکشانی کره‌ای‌ها بروید ولی اگر بودجه اولویت شماست قیمت گوشی redmi ۱۰c می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای شما به حساب بیاید.

ردمی ۱۰C به نسبت قیمت نمایشگر بزرگ و مناسبی دارد و دوربین اصلی آن می‌تواند عکس‌های باکیفیتی به ثبت برساند و باتری آن می‌تواند شما را دو روز همراهی کند و مهم‌تر این که در بخش‌ سخت افزاری با هیچ کندی مواجه نخواهید شد. چه چیز بیشتری از یک محصول اقتصادی می‌خواهید؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.