فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت بازدارندگی در دنیا مطرح هستند و ابرقدرتهای پوشالی جرات مواجهه با نیروهای مسلح ایران را ندارند.

ابرقدرت های پوشالی جرات مواجهه با نیروهای مسلح ایران را ندارند

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ یوسفعلی قربانی پیش از ظهر امروز در مراسم چهلمین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان ایرج عیوضی و شهدای حومه در روستای ناصرآباد شهرستان آبیک اظهار کرد: دشمن امروز بدون جمهوری اسلامی در ذهنش هیچ راهبردی نمی تواند بنویسد، اگر ابرقدرتهای پوشالی از ایران اسلامی واهمه دارند و اگر رژیم نحس صهیونیستی لرزه بر اندامش افتاده  به برکت خون پاک شهدا و وجود پربرکت خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

وی، تک تک سلولهای شهدا را ذوب شده در ولایت دانست و افزود: شهید خلبان ایرج عیوضی هفت ماه از ازدواجش نگذشته بود که برای ولایت از عشق، زندگی، جوانی، همسر،  خواهر و مادر و پدر می گذرد و با خدا معامله می کند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران شهدا را تاجرهایی دانست که با عمرشان و عمق وجودشان با خدا معامله کردند و جان، مال، آبرو، همسر و فرزند را دادند تا پرچم قرآن و اسلام برافراشته باشد و مانند تاجرهای اقتصادی نبودند که کشور را چالش بیندازند. 

امیرسرتیپ قربانی افزود: امروز نیروهای مسلح به عنوان یک قدرت بازدارندگی در دنیا مطرح هستند و درست است که امریکا و رژیم منحوس صهیونیستی حرکات مذبوحانه ای انجام می دهند اما جرات نمی کنند با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مواجه شوند و خیال باطلی هم است چرا که اگر می توانستند تاکنون اقدام کرده بودند. 

وی ادامه داد: هوانیروز به همراه دیگر نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به رغم تحریم ها و مشکلات اقتصادی با اقتدار وظیفه شان را انجام می‌دهند و اقتدار نظام حفظ شده و هیچ خللی در مسائل امنیتی کشور وجود ندارد. دشمنان جرات نمی کنند به ایران چپ نگاه کنند و فرزندان غیور این سرزمین همچون فرزندان غیور ادوار گذشته شهیدان صیادها، سلیمانی‌ها،عیوضی‌ها و ... بیدار و حافظ انقلاب هستند. 

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: از روز نخست پیروزی و ایجاد انقلاب دشمنان و معاندین دنبال ضربه و آسیب رساندن بودند و هستند و در فضای مجازی در بسیاری موارد در جبهه های مختلف علیه نظام سرمایه گذاری بسیار کلان کرده اند که نباید با اغواگری های آمریکا و رژیم صهیونیستی دچار تزلزل شویم از سویی وجود دولت سیزدهم برای نظام برکت است و باید حواسمان جمع باشد و نگاهمان به شهدا،  خانواده های معزز شهدا و جانبازان بوده و گوش به فرمان عظمای ولایت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیروهای مسلح اقتدار دارند به این دلیل است که فرمایشات مقام معظم رهبری را مانند فروع دین برای خود واجب می دانند. 

امیرسرتیپ قربانی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به حرکتهای انقلابی قشر هوانیروز تاکید کرد: در ایام انقلاب هوانیروز به خیل مردم پیوست و می‌توان گفت که یکی از مولفه های تسریع در تشکیل انقلاب بود. 

وی با اشاره به ثبت و ضبط ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیانی هوانیروز در دوران دفاع مقدس و هر ساعت پرواز نیازمند ۱۰۰ ساعت کار فنی افزود: بیش از ۲۰۰ خلبان، مهندس و نیروی فنی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. 

امیرسرتیپ قربانی ادامه داد: امروز قدرتمندترین ناوگان بالگرد خاورمیانه متعلق به هوانیروز جمهوری اسلامی است که مردم باید دلشان قرص باشد چرا که هنوز شهید عیوضی ها و رویش های شهدا هستند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت موشکی ایران به عنوان قدرت بازدارندگی و نقش بر آب شدن نقشه های دشمنان را جهاد تبیین دانست و اذعان کرد: امروز هوانیروز کشور در کنار دفاع امنیتی و حفظ مرزهای کشور،  در مردم یاری هم نقش آفرین است و در ۳۰ استان کشور اورژانس هوایی هوانیروز مستقر است و فعالیت دارد.

گفتنی است، شهید عیوضی در روز بیست و سوم تیرماه سال ۶۱ همراه چهار فروند بالگرد کبرا به پشتیبانی شماری از نیروهای ایرانی که در خطر پاتک دشمن بودند، به طرف بصره عراق به پرواز درآمد.

در ۲۱ رمضان سال ۶۱ پس از رشادت‌های فراوان شهید عیوضی که به همراه همرزم خود محمدامین میرمرادزهی حلقه محاصره دشمن تا دندان مسلح را شکسته بود، بالگرد شهید در شمال شرقی بصره آماج موشک مالیوتکای مزدوران بعثی قرار گرفت.

پس از حدود ۱۷ سال پلاک، قسمتی از استخوان پا و تربت مطهر شهید خلبان عیوضی کشف و در مراسمی حزن‌انگیز، پس از تشییع در آرامستان محل تولدش در روستای ناصرآباد شهرستان آبیک در خاک آرام گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.