تولیت آستان قدس رضوی مادر را عامل حفظ گرمای کانون خانواده عنوان کرد و گفت: بچه ای که مادر ندارد، بزرگ که شود، ممکن است وارد جرائم مختلف و انحراف شود، بنابراین، مادری که از زندان آزاد شود، خانواده ای نجات یافته است. 

آزادی ۱۱۰ زندانی به نام امام رئوف(ع)/۲۲۰ نفر در مرحله دوم آزاد می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام احمد مروی دیشب در مراسم نذر آزادی ۱۱۰ مادر و همسر مستعر زندانی که در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در یکی از آیات قرآن درباره انفاق گفته شده، اصلا و ابدا به نیکی نمی رسید، مگر اینکه آنچه را که دوست می دارید انفاق کنید.

وی با تاکید بر اینکه ترجمه های زیادی برای "بِر" در این آیه شده، اما در مجموع معنای آن نیکی گسترده است، افزود: "بَحر" به معنای دریای گسترده و "بِحر" به معنای بیابان گسترده است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: ذات انسان به گونه ای است که به آنچه که به عنوان مال و اموال دارد دلبسته است و آن را جزیی از خودش می داند، لذا وقتی آسیبی به مال و اموالش وارد شود بسیار ناراحت می شود و نمی تواند تحمل کند. 

حجت الاسلام مروی با اشاره به اینکه وقتی انسان در مقابل از دست دادن اموالش تحمل نمی کند، به آن وابسته است، جزو تعلقات نفسانی اش است، ادامه داد: ما نمی توانیم هم زکات کنیم، هم تعلقات نفسانی داشته باشیم. 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: انفاق مقابله با تعلقات نفسانی است،  در این انفاق اول خود بهره مند می شویم، اگر نگاه توحیدی به آن داشته باشیم. 

وی با اشاره به آیه دیگری درباره انفاق، اظهار کرد: انسان وقتی شفاف، زلال و دل پاک باشد یک آیه او را دگرگون می کند. 

حجت الاسلام مروی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) لباس ساده عروسی خویش را انفاق کرده اند، یادآور شد: ائمه اطهار (ع) از این موارد و انفاق بسیاری داشته اند.

تولیت آستان قدس رضوی با طرح این پرسش که چه کسی در نزد ما از خدا محبوب تر است؟، متذکر شد: اگر انفاق را هدیه به خدا می دانید، پس انفاق را به بهترین شکل ممکن انجام بدهید، یکی از بهترین کارهای خیر آزاد کردن بانوان زندانی است، چکار زیبایی است، نمی توانیم عظمت این کار را در دنیا حس کنیم، دنیا کوچک است، چقدر خدا را خوشحال می کند، فقط یک نفر از زندان آزاد نشده، بلکه خانواده ای خوشحال شده اند. 

حجت الاسلام مروی، مادر را عامل حفظ گرمای کانون خانواده عنوان کرده و بیان کرد: بچه ای که مادر ندارد، بزرگ که شود، ممکن است وارد جرائم مختلف و انحراف شود، بنابراین، مادری که از زندان آزاد شود، خانواده ای نجات یافته است. 

زندان برشی از واقعیت های جامعه و بخش تلخی از زندگی است

رییس سازمان زندان های کشور در ادامه این مراسم گفت: زندان برشی از واقعیت های جامعه و بخش تلخی از زندگی است، ما در زندان ها شاهد حضور قشر ضعیف جامعه هستیم. 

دکتر محمدی بیان کرد: در زندان همه زندانیان دارای جرائم خشن نیستند، در کنار آنها برخی از زندانیان ناخواسته یا به دلایل غیرعمد در زندان گرفتار شدند، بنابراین مسئولیت جامعه در قبال این گروه از زندانیان بسیار سنگین است. 

وی افزود: هر جا خیرین ورود پیدا کردند گره ها و مشکلات بسیاری رفع شده، نمی دانم چه حکمتی کمک خیرین برای آزادی زندانیان دارد که در اسلام هم به کار خیر و باز کردن گره مسلمان تاکید بسیار شده و اجر زیادی برای آن پیش بینی شده است. 

به گفته رییس سازمان های زندان های کشور، امشب تعداد زیادی از زندانیان آزاد می شوند و از امشب اسیر مهربانی امام رئوف می شوند، آن‌ها آزادی شان را مرهون امام رضا(ع) می دانند، دعای همه زندانیان امشب بدرقه خیرین است. 

حدود ۳۹ میلیون تومان ارزش نذر آزادی ۱۱۰ مادر و همسر مستعر زندانی است

مدیرعامل سازمان بنیاد کرامت نیز گفت: حدود ۶ ماه پیش در شب میلاد حضرت زینب جمع شدیم و در آن مراسم ۱۳۲ نفر به نام مبارک امام هشتم(ع) آزاد شدند، مادرانی که ۴ فرزند داشت، مادرانی که ۶ سال زندانی بودند، آزاد شدند.

استادآقا ادامه داد: حدود ۳۹ میلیون تومان ارزش این نذر است، ستاد دیه حدود ۱۵ میلیون پرداخت کرد، خدام با مراجعه به شاکیانی که شکایت شخصی داشتند، تخفیف گرفتند و صلح و سازش کردند، شاکیان ۱۱ میلیون و ۶۰۰ بخشیدند، آنها پس از اینکه نام امام رئوف را شنیدند، این تخفیف را دادند. 

وی اضافه کرد: این مرحله از آزادی زندانیان با پشتیبانی تولیت آستان قدس رضوی، وزیر اقتصاد، روسای بانک ها و خیرین صورت گرفته است. 

به گفته دکتر محمدی، امشب اختتامیه مرحله اول است و مرحله دوم که ۲۲۰ نفر است، شروع می شود؛ ستاد دیه کشور ۱۰ میلیارد ریال برای مرحله دوم پرداخت می کند.

خبرنگار: مهدیه قمری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.