دیروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان دهنده درگیری در یکی از واگن‌های قطار در مسیر مشهد به اهواز بود به طوری که در این فیلم مسافران از نبود تهویه هوا و سرمایش در واگن‌ها گلایه‌مند بودند.

ماجرای درگیری در قطار مشهد- اهواز چه بود؟

به گزارش قدس آنلاین، این اتفاق در نهایت منجر به درگیری با مامواران قطار و پلیس و استفاده از اسپری فلفل شد.

در این فیلم مسافران به نبود وسایل تهویه قطار اعتراض داشتند که در همین زمینه باشگاه خبرنگاران جوان چندین بار اقدام به پیگیری ماجرا از شرکت راه آهن شد، اما این پیگیری‌ها بدون پاسخ ماند؛ دیروز شرکت راه آهن اطلاعیه را در این خصوص منتشر کرد که این اطلاعیه بدون هیچ اطلاع رسانی منتشر شد!

در این اطلاعیه آماده است: " قطار مسافری مشهد-اهواز متعلق به یکی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری بخش غیر دولتی با بازدید مامورین فنی و بدون کوچکترین نقص فنی از مشهد حرکت نموده و پس از طی حدود ۷۰۰ کیلومتر، تهویه یکی از ۱۲ واگن این قطار(واگن شماره ۵) به علت نشت گاز سیستم تهویه، از کار افتاده است که پس از هماهنگی‌های لازم توسط رئیس قطار، شارژ گاز این سالن، در ایستگاه راه آهن تهران انجام و مشکل برطرف شده است و بعد از سیر حدود ۱۵۰ کیلومتر و در بلاک قم- ساقه، به دلایلی که توسط متخصصین فنی در حال بررسی دقیق می‌باشد، برق و تهویه سالن‌ها دچار اختلال شده و مجددا در ایستگاه دورود، مشکل برق و تهویه قطار رفع شده است. "

در ادامه چند نفر از افراد متعلق به یک کاروان گروهی در سالن ۵ که از بروز نقص فنی معترض بودند، از توضیحات رئیس قطار اقناع نشده و با ایجاد درگیری، مانع از خروج رئیس قطار از سالن ۵ و انجام وظیفه وی در قطار شدند. سپس پلیس، جهت تامین نظم قطار در ایستگاه بیشه در قطار حضور یافت. افراد معترض مذکور، با کشیدن مکرر ترمز اضطراری، با اختلال در حرکت قطار، موجب به مخاطره افتادن ایمنی سیر قطار شده و ضمن درگیری با پلیس، اقدام به شکستن شیشه قطار نمودند.

لازم به ذکر است در درگیری پیش‌آمده، مامور پلیس از اسپری دفاع شخصی استفاده کرده است که دلیل آن، دفاع از خود و بیم خلع سلاح و خطرات جانی برای سایر مسافران عنوان شده و جزئیات آن در حال بررسی است.

در نهایت در ایستگاه راه آهن اندیمشک چند نفر از مسافران کاروان مذکور در سالن ۵، پس از پیاده شدن، توسط پلیس ایستگاه جلب و به پاسگاه پلیس هدایت شدند که با وساطت برخی از مسئولین محلی، رئیس قطار و شرکت مالک قطار مسافری از شکایت علیه این مسافران مبنی بر ایجاد بی نظمی و ورود خسارت به قطار، انصراف دادند؛ که بر اساس دستورالعمل مربوطه، تمامی  این قطار از روز گذشته می‌توانند نسبت به دریافت ۵۰ درصد از بهای بلیت خود اقدام  کنند.

آوایی، نماینده مردم دزفول در مجلس اعلام کرده است که قطارهای مسیر جنوب از بی کیفیت‌ترین و فرسوده‌ترین ناوگان در شبکه ریلی کشور و متاسفانه در حادثه قطار مسیر مشهد به اهواز  امیدوار هستیم که مسئولان راه آهن با خاطیان این حادثه برخورد کنند.

با توجه به آنکه روند نوسازی وبازسازی واگن یکی از مهمترین اولویت‌های شرکت راه آهن است  و در ۱۳ تیر مراسمی با حضور وزیر راه وشهرسازی در خصوص  بهره برداری از  ۳۱۹ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش قریب به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برگزار شد که در این مراسم از  ۳۰۵ دستگاه واگن باری نو، ۶ دستگاه لکوموتیو نو، ۷ دستگاه واگن مسافری بازسازی شده و ۱ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده است. این تعداد ناوگان، صد درصد در شرکت‌های داخلی تولید شده است.

گفته رجبی، رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری روند بازسازی واگن‌ها بسیار هزینه بر است و باتوجه به آنکه تبصره ۱۸ هم در این بخش به مرحله پایانی خود رسیده است، بنابراین روند نوسازی و بازسازی واگن‌ها کمی زمان بر و هزینه بر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خوزستانی ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    قطار اهواز مشهد یک قطار بسیار قدیمی و از رده خارج است که همیشه با تاخیر چند ساعته و خرابی در مسیر. همراه است نه رییس قطار و نه مسولین راه آهن هیچ وقت پاسخگو نبوده اند