جو بایدن و مصطفی الکاظمی در حاشیه نشست جده عربستان در دیدار دو جانبه حضور یافتند.

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر عراق در عربستان دیدار کردند

به گزارش قدس آنلاین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق ظهر امروز (شنبه) در حاشیه نشست جده در عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق، مصطفی الکاظمی در این دیدار از آن‌چه تلاش‌های آمریکا در راستای مبارزه با تروریسم در عراق خواند تشکر کرد و گفت که روابط بغداد و واشنگتن راهبردی و بر مبنای اعتماد متقابل، همکاری و احترام است.

جو بایدن نیز گفت که عراق منابع وسیعی دارد و می‌تواند به خوبی در آنها سرمایه گذاری کند و روابط بغداد و واشنگتن برای دولت آمریکا بسیار حائز اهمیت است.

مصصطفی الکاظمی و جو بایدن روز گذشته (جمعه) وارد جده عربستان شدند و به طور جداگانه با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار کردند. دو طرف قرار است امروز در نشست جده با حضور رهبران امارات، کویت، قطر، عمان، بحرین، مصر، اردن و عربستان سعودی حضور یابند.

دیدار نخست‌وزیر عراق و رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی است که تلاش‌های زیادی برای کشاندن عراق به ائتلافی علیه ایران در منطقه از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا صورت گرفته است، اما نخست وزیر عراق روز گذشته پیش از عزیمت به عربستان تاکید کرد: «عراق هرگز امروز یا فردا در محور یا پیمان نظامی قرار نخواهد گرفت و عراق هرگز به سکویی برای تهدید کشورهای همسایه تبدیل نخواهد بود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.