مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد با افزایش پرسنل و استقرار پزشک، جهت غربالگری کلیه حجاج آمادگی کامل دارد.

غربالگری حجاج خراسانی در فرودگاه مشهد

به گزارش قدس آنلاین، عباس خداشناس  با اشاره به اینکه روند بازگشت حجاج از ۲۷ تیرماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: پروازهای بازگشت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ استان‌ خراسان رضوی با ۲۶ پرواز در قالب ۴۶ کاروان از استان‌های‌ خراسان رضوی، شمالی و جنوبی انجام خواهد شد که با عنایت خداوند اولین پرواز بازگشت حاجیان خراسانی در روز عید غدیر صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: با عنایت به دستورالعمل ابلاغی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه‌های لازم به حجاج در موضوع رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی از سوی حج و زیارت استان به حجاج قبل از ورود به ایران اطلاع‌رسانی شده است.

خداشناس ادامه داد: در این راستا همچنین آموزش‌های لازم به حجاج از طریق هیات پزشکی حج در طول سفر داده شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ابراز کرد: رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی در سالن ورودی حجاج در دستور کار قرار دارد و پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز با افزایش پرسنل و استقرار پزشک، آمادگی کامل جهت غربالگری کلیه حجاج را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده است .

وی تصریح کرد: حج و زیارت استان با عنایت به وضعیت اوج گیری مجدد کرونا در ایران از استقبال‌کنندگان درخواست کرد که ضمن رعایت فاصله‌گذاری مناسب، استفاده از ماسک و عدم ازدحام در فرودگاه جهت جلوگیری از انتقال بیماری و حفظ سلامت خود و حجاج نیز همراهی و مشارکت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.