قرار است فردا یک هیات پاکستانی به ریاست وزیر تجارت این کشور برای گفت‌وگو با مقامات طالبان در خصوص واردات زغال‌سنگ به افغانستان سفر کند.

سفر هیات پاکستانی به افغانستان برای رایزنی درباره واردات زغال‌سنگ

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های پاکستان از سفر هیات این کشور به افغانستان برای گفت‌وگو با طالبان در خصوص واردات زغال سنگ خبر دادند.

بیزنس اینسایدر گزارش داد: فردا یکشنبه ۲۶ تیر هیاتی از پاکستان برای گفت‌وگو با مقامات افغانستان وارد این کشور می‌شود.

۲۴ ساعته کردن فعالیت مرز تورخم و غلام خان، اضافه کردن کارمندان به این دو مرز مهم و گسترش زیرساخت در طرف افغانستان این گذرگاه‌ها از موضوعات مهم سفر این هیات پاکستانی به افغانستان عنوان شده است. 

پیش از این یک رسانه ژاپنی گزارش داده بود: پاکستان که برای جبران بحران انرژی در این کشور در پی واردات زغال‌سنگ ارزان از افغانستان بود با دست رد طالبان مواجه شده است.

به نوشته روزنامه ژاپنی «نیککِی»، پاکستان بخش اعظم زغال‌سنگ مصرفی صنایع خود را از آفریقای جنوبی وارد می‌کند، اما به دلیل افزایش ناگهانی این محصول در بازارهای جهانی با مشکلاتی برای تامین این محصول برای صنایع مهم خود از جمله نیروگاه‌های برق مواجه شده است.

نیککی افزود: مقامات پاکستان برای جبران بحران انرژی خود به فکر واردات ارزان زغال سنگ از افغانستان افتادند، اما مقامات طالبان که به دنبال قدرت گرفتن در افغانستان و آغاز تحریم‌های خارجی با مشکلات اقتصادی مواجه شدند پس از آگاه شدن از برنامه اسلام‌آباد قیمت زغال سنگ خود را تا دو برابر افزایش دادند.

مفتی عصمت‌الله برهان، سخنگوی وزارت معادن افغانستان در این خصوص به نیککی گفت: قیمت زغال سنگ در بازار جهانی به ۳۵۰ دلار رسیده و طالبان نیز به دنبال فروش آن براساس قیمت جهانی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.