مقاومت فلسطین با تشکیل گردان «طوباس» وابسته به گردان‌های القدس جهاد اسلامی روز گذشته از آغاز کار خود خبر داد.

رژیم صهیونیستی بازنده نبرد آینده با غزه

این گردان به منظور مقابله با نیروهای صهیونیستی که به شهر طوباس در کرانه باختری اشغالی یورش بردند تشکیل شده است. سخنگوی این گردان تأکید کرده با جهاد و مقاومت تا پیروزی و رهایی با دشمن درگیر خواهد شد و سلاح‌هایش مشروع است و جهادش ادامه دارد. این در حالی است که «طارق عزالدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری تأکید کرده شکل‌گیری این گردان‌ها در چارچوب گسترش فعالیت رزمندگان گردان‌های قدس قرار دارد که زیباترین نشانه‌های قهرمانی را در سراسر استان‌ها و اردوگاه‌های کرانه باختری اشغالی رقم زدند.
در تکمیل پازل نمایش اقتدار مقاومت، گردان‌های زمین به هوای فلسطین نیز صبح روز یکشنبه در ادامه آزمایش‌های موشکی خود به منظور تقویت توان موشکی و نظامی‌اش، چندین موشک به سمت آب‌های غزه شلیک کرد. مقاومت به‌عنوان بخشی از آمادگی‌های خود برای هرگونه رویارویی احتمالی با رژیم صهیونیستی و نیز ارسال پیام، به‌طور دوره‌ای آزمایش موشکی خود را از سواحل نوار غزه تکرار می‌کند.
این دقیقاً تکرار همان پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران است که می‌گویند دوران «بزن و دررو» تمام شده و امروز مقاومت فلسطین حقوق ملت خود را در همه سطوح دنبال می‌کند. 
در همین زمینه اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یک رسانه عبری زبان اعلام کرده رفتار سران رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است زیرا برای پیشرفت در مذاکرات با فلسطینی‌ها هیچ مانعی وجود ندارد اما استنکاف می‌کنند. او در ادامه می‌گوید: «اسرائیل به فشارهای آمریکا (برای ‌حل سیاسی مسئله فلسطین) سیگنال‌هایی تا حدی سطحی ارائه می‌کند و تا امروز هیچ پیشرفتی در کار نیست». بر اساس این گزارش اولمرت تأیید می‌کند رژیم صهیونیستی هیچ علاقه‌ای به گفت‌وگوی سیاسی با فلسطینی‌ها ندارد چرا که این احتمال را می‌دهد بتواند بدون گفت‌وگوی سیاسی و سقوط بر آنان پیروز شود. پیش از این یک رسانه‌ عبری زبان نیز فاش کرده بود جنگ به شهرها کشیده شده و صهیونیست‌ها از ابتدای سال میلادی تاکنون ۴۰۰ حمله علیه فلسطین انجام داده‌اند. 
«نورس حمید» نماینده دانشجویان فلسطینی در ایران نیز در گفت‌وگویی که با قدس داشت گفته بود: فلسطین پس از جنگ ۱۱روزه همچنان درگیر بحران‌های حقوق بشری است اما شکست صهیونیست‌ها در اداره این نبرد ضمن تصاحب افکار عمومی سرزمین‌های اشغالی موجب رشد امید به زندگی و تقویت انگیزه همدلی در بین ساکنان نوار غزه و کرانه باختری رود اردن شده است. اگرچه صهیونیست‌ها اعتراف کرده‌اند  اگر وارد جنگ دیگری شوند، قطعاً موشک‌های بیشتری از سوی مقاومت روی سر آن‌ها فرود خواهد آمد اما آن‌ها همچنان به دنبال تداوم بحران و جلوگیری از اجرای راه حل سیاسی هستند.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.