مفتی جعفری لبنان، گفت: نشست جده چیزی بیش از یک جلسه نمایشی و برای گرفتن عکس یادگاری نبود.

مفتی جعفری لبنان: نشست جده یک جلسه نمایشی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه المنار، شیخ احمد قبلان، افزود: دوران هیمنه و سلطه غرب رو به پایان است و جایگزین کردن تل آویو به جای تهران، یک فاجعه راهبردی برای اعراب است.

وی اضافه کرد: کشورهای عربی باید بدانند که نظم نوین جهانی در پکن، مسکو و تهران رقم می خورد نه در واشنگتن و بروکسل.

قبلان گفت: امروز مقاومت رمز بقای لبنان و امکانات و توانایی آن خارج از پیش بینی های تل آویو است.

وی افزود: برای نجات لبنان باید به سوی شرق رو آوریم.

جو بایدن در نخستین سفرش به عنوان رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه، از ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) ، ابتدا به تل آویو، کرانه باختری و سپس عربستان سفر کرد.

رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه ۲۵ تیرماه در شهر جده عربستان در نشستی با سران ۶ عضو شورای همکاری خلیج فارس به همراه عراق، مصر و اردن شرکت کرد.

این نشست برغم تبلیغات گسترده پیش از برگزاری، دستاوردی نداشت و به قرائت سخنرانی های از پیش نوشته شده، سخنان تکراری و خنثی محدود شد.

شرکت کنندگان در این نشست که با تبلیغاتی از جمله تلاش برای ایجاد یک ائتلاف منطقه ای میان این کشورها و آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز شده بود، پس از پایان نشست هرکدام به گونه ای به تبرئه خویش و توجیه و توضیح چرایی مشارکت در آن پرداختند.

نشست جده با صدور بیانیه ای شامل موضوع های مختلف و برغم تلاش های بسیار برای دستاورد تراشی برای آن، بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.

تنها دستاورد سفر بایدن به منطقه، اجازه رژیم سعودی به ورود و عبور هواپیمایی رژیم صهیونیستی از حریم هوایی عربستان بود که توسط دولت این کشور اعلام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.