کارگردان فیلم «هناس» درباره سرنوشت فیلم اولش «مصلحت» و دلیل اکران نشدن آن به خبرنگار ما می‌گوید: امیدوارم مشکلات اکران این فیلم حل شود، در حال مذاکره هستیم و امیدواریم این فیلم روی پرده سینماها برود.

مذاکره برای اکران «مصلحت»

حسین دارابی با بیان اینکه «مصلحت» موضوع حساسی را مطرح می‌کند، ژانر جذاب‌تری دارد و فیلم بی‌پرواتری است، اضافه می‌کند: در این فیلم یک قصه کاملاً خیالی و داستانی را روایت می‌کنیم. سابقه فیلم‌سازی من روشن است و وقتی فیلمی با نظارت حوزه هنری و فیلم‌نامه مورد تأیید ساخته می‌شود بایستی اعتماد شود، امیدوارم مذاکرات ما به سرانجام برسد.

ربطی به نهادهای امنیتی ندارد
او با اشاره به سخت‌گیری‌های شورای صدور پروانه نمایش برای فیلم‌هایی که پروانه ساخت می‌گیرند، خاطرنشان می‌کند: البته سخت‌گیری‌ها در مورد فیلم مصلحت از سوی نهادهای امنیتی نیست بلکه از جاهای دیگر است. نقد من به این است که اگر سازمان سینمایی وزارت ارشاد، مجوزی را برای ساخت فیلمی صادر می‌کند یا فیلمی مجوز اکران می‌گیرد، دیگر دلیلی برای پخش نشدن آن وجود ندارد. دارابی با تأکید بر اینکه فیلم مصلحت مجوز اکران دارد، عنوان می‌کند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده قانونی جمهوری اسلامی است و مجوز این نهاد رسمی و قانونی باید مورد تأیید باشد، اینکه هر ارگان، نهاد و حتی صنفی درباره اکران فیلم‌ها اعمال نظر کند که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

موضوعات بر زمین مانده
این فیلمساز با بیان اینکه همه باید تابع قانون باشند و مجوزهای ساخت و اکران وزارت ارشاد مورد تأیید است، می‌گوید: بسیاری از موضوعات روی زمین مانده وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخت. حرف‌های زیادی درباره گفتمان انقلاب اسلامی هست که بایستی درباره آن‌ها فیلم ساخته شود ولی وقتی حرفی بزنید ممکن است به عده‌ای بربخورد، نمی‌شود که با هر اعمال نظری، جلو اکران فیلم‌های مجوزدار را گرفت. امیدوارم اعتبار مجوزهای اکران وزارت ارشاد، جایگاه اصلی خودش را بازیابد و فیلمساز برای اکران فیلمش با یک سازمان سروکار داشته باشد.

خبرنگار: زهره کهندل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.