بازیگر مجموعه طنز «ممیزی» گفت: ممیزی در میان مدیران و چهره‌های سرشناس مخاطب فراوان داشته است و چند باری اتفاق افتاده است که با یک ارگان شوخی کردیم و مدیران آن ارگان غیر مستقیم پیام داده‌اند که برنامه شما را می‌بینیم.

بسیاری از مدیران و چهره‌های سرشناس مخاطب "ممیزی" هستند/مخاطب را به هر قیمتی نمی‌خندانیم

به گزارش قدس آنلاین، «ممیزی» برنامه‌ای است که در سال‌های ۸۵ و ۸۶ بخشی از برنامه جوونی آزاد رادیو جوان بوده و سپس به صورت تصویری در تلویزیون هم به روی آنتن رفته است. این برنامه چند وقتی است که با شکلی جدید، از یکی از پلتفرم‌های فضای مجازی پخش می‌شود و به همین منظور برنامه «سینماچی» رادیوجوان در یک گفتگوی اختصاصی با حامد جوادزاده و وحید آقاپور به نقد و بررسی این برنامه پرداخته است.

حامد جوادزاده تهیه کننده «ممیزی» در ابتدا در مورد سوال مجری سینماچی مبنی بر اینکه آیا تا به حال مشکلی با موضوعات یا اشخاصی که با آنها شوخی می‌کنید داشته اید یا خیر گفت: نه اصلا اینطور نیست، ما اخیرا در جشن رسیدن به ۵۰۰ هزارفالور، بخاطر برخورد با جنبه دوستان از همگی تشکر کردیم و واقعیت هم بر این است که در این برنامه‌ها شخص خاصی در نظر ما نبوده و ما نقد را به یک نوع تفکر وارد کردیم. حتی چندتا از دوستان، تماس گرفتند و گفتند ما اشتباهاتی داشتیم و شما خیلی شیرین این اشتباهات را به ما گوشزد کردید.

جواد زاده در پاسخ به سوال علی مرادخانی در مورد اینکه آیا از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی تا بحال به شما اعتراض نشده گفت: خیر، خیلی هم خندیده‌اند. حتی وزیر ارشاد قبلی گفته بود که ما را نقد می‌کنند و ما می‌خندیم. یکی از مدیران سازمان صدا و سیما نیز گفته بود، ما هرموقع می خواهیم به جلسه برویم و احساس میکنیم ممکن است دچار این چالش بشویم، چند قسمت از ممیزی را برای دوستان میفرستیم و می‌گوییم این ها را به عنوان پیش جلسه ببینند و بعد که در جلسه به چالش بر می‌خوریم، می‌گوییم شبیه استاد شده‌اید و برائت صورت می‌گیرد و کار راه می افتد.

جوادزاده در مورد ورود وحید آقاپور به ممیزی توضیح داد: من با وحید آقاپور در رادیو دوست بودم و می‌دانستم تئاتری، طناز و خلاق است. بعد از چند قسمت که با هم ضبط کردیم، بیشتر به خلاق بودن او پی بردیم و کار کردن با او واقعا لذت بخش است.

تهیه کننده ممیزی در مورد درخواست افراد برای مشهور کردن یک موسیقی پاسخ داد: اشخاص زیادی با پیشنهاد پول زیاد درخواست می‌کنند که یک ترک را برای معروف شدن ممیزی کنیم، اما ما تا بحال این پیشنهادات را قبول نکردیم و فقط در صورتی تبلیغات می‌کنیم که از قبل اعلام کرده باشیم این برنامه تبلیغاتی است و اسپانسر دارد.

جوادزاده با بیان اینکه ما چرک کار نمی‌کنیم و به هر قیمتی مخاطب را نمی‌خندانیم گفت: ما قصدمان شوخی کردن است و هر فضایی که به آن انتقاد داریم را با شوخی بیان می‌کنیم. به قول شاعر که می‌گوید آیینه چو نقش تو بنمود راست ،خودشکن آیینه شکستن خطاست، یک بار بجای اینکه بگویید چرا فلان حرف را زدید بیائید فضا را اصلاح کنید. 

او در پایان گفت: تولید یک قسمت از برنامه ممیزی بالغ بر هشت ساعت زمان می‌برد، وقتی طنز برنامه را می نویسیم، گاهی اوقات گریه می‌کردیم و از صمیم قلب، دلمان برای اتفاقاتی که می‌افتد و دست مردم به هیچ‌جا بند نیست سوخته. اما بعد از آن شروع کردیم به نوشتن طنز طوری که فضای مردم طنز تلخ نشود.

همچنین در ادامه برنامه سینماچی، وحید آقاپور بازیگر نقش استاد در ممیزی نیز در مورد اینکه چطور به این نقش رسیده‌اند پاسخ داد: راجع به شخصیت استاد در برنامه ممیزی اتفاق خوشایندی برای من افتاده است و آن هم این است که نزدیک به سه سال است من این نقش را بازی می‌کنم و وقتی شما در زمانی طولانی یک نقش را بازی می‌کنید، نقش در شما رسوب میکند و زیر و بم‌های بسیاری را از نقش کشف می‌کنید. اگر بیننده همیشگی این برنامه باشید متوجه سیر تحول و پخته شدن شخصیت شده‌اید. 

آقاپور در مورد اینکه آیا با ساخت این برنامه مشکلی برای آنها به وجود آمده است یا خیر توضیح داد: خیر تا به الان این اتفاق نیافتاده است. ولی به طور مثال اگر من در فضای مجازی نظرم را در مورد موضوعی می‌گویم، عده‌ای می‌گویند شما که در ممیزی اینطور بیان می کنید دیگر چرا! و توضیح می‌دهم که ربطی ندارد و آن یک نقش است. 

وحید آقاپور در ادامه در مورد بازخورد ممیزی در بین مردم بیان کرد: در این شش ماه اخیر تقریبا هرجا می‌روم آدم‌های کوچه و بازار اظهار لطف و محبت می‌کنند. ما فکر نمی‌کردیم این برنامه اینقدر دیده بشود. حداقل نظر اولیه ما این بود که قشر هنرمند خیلی با این سوژه ارتباط برقرار کنند اما خوشبختانه طوری شده است که مردم عادی که اشتغالی در هنر ندارند، و صرفا شاید مصرف کننده هنر هستند برنامه را درک کردند. 

وی ادامه داد: بین مردم کسانی هستند که می‌گویند این کار تداعی کننده یک سری خاطرات تلخ است، خاطراتی که مانع پیشرفت ما شده است و ما را به عقب برگردانده و متاسفانه این موضوعات هست و کاش می‌شد کاری برایش انجام داد.

بازیگر ممیزی همچنین در مورد بازخورد این برنامه در بین مسئولین و مدیران نیز گفت: ممیزی در میان مدیران و چهره‌های سرشناس مخاطب فراوان داشته است و چند باری اتفاق افتاده است که با یک ارگان شوخی کردیم و مدیران آن ارگان غیر مستقیم پیام داده‌اند که برنامه شما را می‌بینیم. ولی کاش این شوخی را با ما نمی‌کردید زیرا که باید به آن واکنش نشان دهیم.  

آقاپوردر پایان گفت: از دیگر جنبه‌های مثبت ممیزی این است که حلقه‌هایی از ممیزان آثار هنری، بخاطر اینکه مخاطب برنامه ما هستند در مواجهه با آثار هنری این پرهیز را می‌کنند و می‌گویند که اگر این پرهیز را انجام دهیم خیلی شبیه به این برنامه است و می‌خندند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.