بر اساس گزارش‌ها، نخست‌وزیر در حال کناره‌گیری انگلیس که در تماس جدیدش با رئیس‌جمهوری اوکراین بر ادامه حمایت کشورش از کی‌یف در مقابله با روسیه تاکید داشت، برای انجام آخرین سفرش به اوکراین برنامه‌ریزی می‌کند.

برنامه‌ریزی نخست‌وزیر بریتانیا برای سومین سفر به اوکراین پیش از کناره‌گیری

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روزنامه دیلی میل، گزارش‌ها حاکی از آن است که «بوریس جانسون» نخست وزیر در حال کناره‌گیری انگلیس برنامه‌ریزی کرده تا سومین سفر خود به اوکراین را قبل از ترک سمتش به جهت وداع با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین انجام دهد.

جانسون از حامیان سرسخت مقابله اوکراین در برابر حمله روسیه بوده و مورد تحسین اوکراینی‌ها قرار گرفته است.

براساس گزارش نشریه تلگراف، بوریس جانسون روز جمعه با زلنسکی، متحد خود، گفتگوی تلفنی داشت. یک منبع مطلع گفت: او واقعاً بار این مسئولیت را که بزرگترین حامی زلنسکی بوده احساس می‌کند. او نمی‌تواند به سادگی بدون اطمینان از اینکه دنیا حامی‌اش است، کنار بکشد. او امیدوار است که به زودی زلنسکی را قبل از ترک سمتش ببیند.

با این حال سخنگوی جانسون در مواجهه با سوالی در مورد این سفر احتمالی به اوکراین اظهار نظری نکرد.

اخیرا تصاویری از نخست وزیر انگلیس در حین بازدید از سربازان اوکراینی تحت آموزش ارتش انگلیس در یورکشایر شمالی منتشر شد.

مفسران می‌گوید که ممکن است جانسون ابعاد فعالیت‌های خود را در ضمن اینکه نخست‌وزیری‌اش وارد آخرین مراحل خود می‌شود، کمتر کند. براساس گزارش‌ها، جانسون قصد ندارد سخنرانی برنامه‌ریزی شده برای روز سه‌شنبه در یک گردهمایی اسقف‌های کلیسای انگلیس را انجام دهد.

ادعا می‌شود حدود ۸۰۰۰ عضو حزب محافظه‌کار انگلیس اخیرا طوماری را امضا کرده و در آن خواستار رأی‌گیری در مورد این شده‌اند که آیا اصلا جانسون هم‌اکنون می‌تواند در سمت نخست وزیری بماند یا خیر.

جانسون در جریان گفتگوی تلفنی روز جمعه خود با زلنسکی تاکید کرد که حمایت لندن از اوکراین بدون توجه به اینکه چه کسی رهبر بعدی این کشور خواهد شد، تزلزل پیدا نخواهد کرد. نخست وزیر در حال کناره‌گیری انگلیس همچنین از اخبار مربوط به توافق بر سر خروج غلات از اوکراین استقبال و اظهار امیدواری کرد که این توافق بتواند از بحران غذایی جهانی جلوگیری کند.

جانسون همچنین "بر عزم مداوم انگلیس برای حمایت از مردم اوکراین تاکید کرد و گفت که این عزم صرف نظر از اینکه چه کسی نخست وزیر بعدی انگلیس شود، متزلزل نخواهد شد."

سخنگوی دولت انگلیس گفت: زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از نخست‌وزیر مستعفی انگلیس به خاطر حمایت قاطعش از اوکراین و صحبت‌هایش در جریان آخرین سخنرانی خود در پارلمان تشکر کرد. جانسون بابت یک سری رسوایی‌ها از جمله پارتی‌گیت و پرونده آزار جنسی کریس پینچر محافظه‌کار در هفتم ژوئیه استعفا داد و تا زمان انتخاب شدن یک رهبر جدید برای حزبش سرپرست دولت می‌ماند.

نخست وزیر در حال کناره‌گیری انگلیس گام‌های اخیر کشورش برای تقویت اوکراین از جمله آموزش هزاران سرباز اوکراینی در کشورش را تشریح کرد. لندن در تلاش است تا این برنامه آموزش نظامی را از جمله از طریق مشارکت شرکای بین‌المللی گسترش دهد. زلنسکی گفت که حمایت نظامی انگلیس و دیگران باعث ایجاد تفاوتی واقعی در درگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.