میزگرد«بررسی علل بالا بودن نرخ مسکن و تاثیر طرح نهضت ملی» با حضور معاون راه و شهرسازی خراسان رضوی و رئیس انجمن توسعه و سرمایه‌گذاری عمران خراسان رضوی در قدس آنلاین برگزار شد.

بررسی علل بالا بودن نرخ مسکن و تاثیر طرح نهضت ملی

به گزارش قدس آنلاین، میزگرد«بررسی علل بالا بودن نرخ مسکن و تاثیر طرح نهضت ملی» با حضور معاون راه و شهرسازی خراسان رضوی و رئیس انجمن توسعه و سرمایه‌گذاری عمران خراسان رضوی در قدس آنلاین برگزار شد.

منصوری، معاون راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: مهمترین عامل تعیین کننده قیمت مسکن، نرخ تورم عمومی است که به دو صورت افزایش هزینه ساخت‌وساز و نگهداری و افزایش اجاره بها بر نرخ مسکن اثرمی‌گذارد.

وی گفت: چنانچه به دنبال یک بسته حمایتی برای کاهش نرخ مسکن هستیم باید، اقدامات کاهنده نرخ تورم، طرح‌های حمایتی و تولید مسکن و سپرده‌های بانکی در این بسته مورد توجه قرار گیرد.

همچنین احدیان، رئیس انجمن توسعه و سرمایه‌گذاری عمران خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در کاهش نرخ مسکن اثرگذار باشد این است که دولت سه تا چهار سال اقدام به افزایش عوارض زیرساختی نکند.

وی افزود: همچنین امروز جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های دخیل در امر مسکن، بر مسئله نرخ مسکن اثر منفی گذاشته که باید مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگار: فرزانه زراعتی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.