مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام ۳۲ مورد حادثه و نجات ۱۰ نفر در تیر ماه امسال خبر داد.

انجام ۳۲ عملیات امداد و نجات در یک ماه گذشته در استان

به گزارش قدس آنلاین، محسن حرازی زاده گفت: ۳۲ عملیات امداد و نجات در تیر ماه امسال انجام شده است که ۱۷ مورد آن عملیات جاده ای، ۹  مورد خدمات حضوری، یک مورد خدمات مناسبتی و پنج مورد خدمات شهری بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه افزود: طی این عملیات ۹۵ نفر دچار حادثه شدند که ۵۹ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۲۰ نفر در خدمات حضوری، ۱۶ نفر در خدمات شهری از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

حرازی زاده ادامه داد: به دنبال این عملیات ها ۱۰نفر نجات یافتند که پنج نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، دو نفر در خدمات حضوری، سه نفر در خدمات شهری بودند که یک نفر بصورت سرپایی درمان و ۹ نفر به مراکز درمانی توسط آمبولانس هلال احمر انتقال داده شدند.

حرازی زاده افزود: ۱۱۰ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۳۷  تیم به همراه ۱۶ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای ۸ مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین حوادث در یک ماهه گذشته در شهرستان های تفت و مهریز هرکدام با ۶ مورد ، اردکان ۵ مورد و ابرکوه با ۴ مورد بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را ۱۵ دقیقه و ۵۶ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را ۱ ساعت و ۲۲ دقیقه و ۵۶ ثانیه اعلام کرد.

حرازی زاده در پایان افزود: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

شایان ذکر است این گزارش ارائه شده از تاریخ ۱ تیر ماه ۱۴۰۱  تا ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۱ است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.