رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۵۷۳ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند.

 افزایش ۵۹ درصدی تعداد بیماران کرونایی در خراسان رضوی/ ۶۰ درصد تست‌های کرونا مثبت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  این میزان نسبت به ده روز گذشته ۵۹ درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه روند بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان همچنان افزایشی است خاطر نشان کرد: طی یک روز گذشته ۲۲۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۰۷ نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشتر بیماران مبتلا به کرونا بدحال بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان، یا واکسن را دریافت نکرده اند و یا واکسیناسیون ناقص داشته اند تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که ۸۶ نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

پهلوان کاشی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته یک هزار و ۵۳۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان‌ها به صورت سرپایی مراجعه کردند گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در حال حاضر نتیجه ۵۵ تا ۶۰ درصد تست‌های کرونا مثبت اعلام می‌شود.

 وی نقش مردم را در کنترل همه گیری کرونا بسیار موثر عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی، بهترین راهکار برای مقابله با کرونا، دریافت و یا تکمیل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در مکان‌های شلوغ و استفاده از ماسک است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند از عموم مردم خواست در صورت ابتلا به علائم مشکوک به کرونا، ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ و دریافت راهنمایی‌های لازم به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی سطح یک و دو مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.