در میانه افزایش تنش‌های بین روسیه و اروپا بر سر مسئله عرضه انرژی، نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید به زودی قرارداد جدیدی با مقامات روسیه برای واردات گاز بیشتر، امضاء می‌کند.

مجارستان قرارداد جدیدی برای واردات بیشتر گاز روسیه امضاء می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان امروز جمعه در گفت‌وگو با رادیو دولتی این کشور اعلام کرد انتظار دارد تا پایان تابستان با روسیه قراردادی برای دریافت گاز اضافی به میزان ۷۰۰ میلیون متر مکعب امضا کند.

به نوشته رویترز، روسیه و مجارستان علاوه بر توافق موجود برای عرضه بلندمدت گاز روسیه به اوکراین، برای توافق جدید در حال گفت‌وگو هستند.

اوربان با بیان اینکه با امضای این قرارداد، مجارستان گاز کافی در اختیار خواهد داشت افزود: ما برای خرید ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز بیشتر در حال گفت‌وگو با روس‌ها هستیم. این توافق احتمالاً در همین تابستان امضا شود و پس از آن در امنیت خواهیم بود.

بر اساس داده‌های «زیرساخت گاز اروپا»، ذخایر گاز مجارستان هم‌اکنون ۵۰ درصد پُر هستند که این مقدار ۲۹ درصد مصرف سالانه این کشور را پوشش می‌دهد.

مجارستان که عضو اتحادیه اروپاست، از زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، روابط خود با مسکو را حفظ کرده و این موضع‌گیری باعث ایجاد تنش با متحدان اروپایی‌اش شده که خواستار رویکردی سخت‌گیرانه‌تر علیه روسیه هستند.

مجارستان که نزدیک به ۸۵ درصد وابسته به گاز روسیه است، تاکنون قاطعانه مخالفت خود را با اقدام اتحادیه اروپا برای تحریم واردات گاز روسیه اعلام کرده است. مجارستان مطابق قرارداد ۱۵ ساله با شرکت گازپروم روسیه که پارسال امضا شد، هرساله ۳.۵ میلیارد متر مکعب گاز دریافت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.