مقام نظامی ارشد آمریکا روز جمعه اعلام کرد هفته آینده آمریکا و اندونزی، رزمایشی مشترک با حضور ۴ هزار نظامی برگزار می‌کنند.

رزمایش مشترک آمریکا و اندونزی تهدیدی علیه چین نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، مقام نظامی ارشد آمریکا روز جمعه اعلام کرد هفته آینده آمریکا و اندونزی، رزمایشی مشترک با حضور ۴ هزار نظامی برگزار می‌کنند که هدف آن تأکید بر اهمیت منطقه ایندو-پاسفیک (محل تلاقی اقیانوس آرام و هند) است.

به نوشته رویترز، رزمایش سالانه «سپر سوپر گارودا» که آمریکا می‌گوید رزمایش امسال در مقیاس و دامنه نسبت به رزمایش‌های پیشین بسیار بزرگ‌تر خواهد بود، در شرایطی برگزار می‌شود که تنش‌های آمریکا و چین و قدرت‌نمایی پکن در این منطقه (ایندو-پاسفیک) به شدت افزایش یافته است.

اما «ژنرال استیون جی. اسمیت»، که مسئولیت راهبری عملیات‌های زمینی در این رزمایش را به عهده دارد، امروز جمعه در جمع خبرنگاران در جاکارتا (پایتخت اندونزی) بدون اشاره مستقیم به چین مدعی شد این رزمایش پاسخی به هیچ نوع تنشی نیست. وی در این باره گفت: این رزمایش تهدیدی علیه کسی یا جایی نیست و نباید تهدیدی علیه کسی تفسیر شود. این رزمایش صرفاً یک رزمایش نظامی است.

بنا بر گزارش رویترز، این رزمایش منطقه‌ای به مدت دو هفته از اول تا ۱۴ آگوست (۱۰ تا ۲۳ مرداد) در جزایر «سوماترا»، و «کالیمانتان» اندونزی برگزار خواهد شد و برای اولین بار نظامیانی از کشورهای دیگر مانند سنگاپور، استرالیا، ژاپن هم در آن شرکت خواهند کرد.

این رزمایش از سال ۲۰۰۹ به طور سالانه برگزار می‌شود. در رزمایش‌های پیشین، تنها نیروهای زمینی شرکت می‌کردند، اما در رزمایش امسال نیروی هوایی، نیروی دریایی و یگان‌های ویژه عملیاتی نیز مشارکت خواهند داشت.

رویترز در حالی به نقل از مقامات نظامی آمریکا گزارش داده که این رزمایش با حضور ۴ هزار نظامی برگزار می‌شود که هفته پیش خبرگزاری ژاپنی «کیودو» اعلام کرده بود رزمایش امسال سپر سوپر گارودا با حضور ۱۴ هزار نظامی از ۱۲ کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.