رئیس سازمان جاسوس خارجی انگلیس در اظهارنظری چند کلمه‌ای مدعی شد که انگیزه و انرژی دولت و ارتش روسیه در جنگ اوکراین در حال تحلیل‌رفتن است.

روسیه انرژی و انگیزه‌اش را از دست داده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، «ریچارد مور»، رئیس سازمان جاسوسی خارجی انگلیس (ام آی ۶) مدعی شد روسیه در عملیات نظامی‌اش در اوکراین، انرژی و توانش در حال تحلیل‌رفتن است.

ریچارد مور، روز شنبه در توئیتر برآورد روزانه سازمان‌های اطلاعاتی وزارت دفاع این کشور از تحولات میدانی اوکراین، را بازنشر و این جمله کوتاه را بالای آن نوشت.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس درباره تحولات میدانی روز جمعه در اوکراین ادعا شده است: کرملین در حال ناامیدشدن است. روسیه ده‌ها هزار نظامی خود را از دست داده و هم‌اکنون از تسلیحات کهنه دوره شوروی استفاده می‌کند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین مدعی شده: موشک‌های کهنه آنها مردم بی‌گناه اوکراین را می‌کُشند و زخمی می‌کنند. روسیه پیروز این جنگ ناعادلانه نخواهد بود.

روسیه اوایل اسفند ماه پارسال در پاسخ به «تهدیدهای امنیتی ناتو و نازی‌زدایی اوکراین» و به درخواست رسمی جمهوری‌های خودخوانده مناطق شرقی اوکراین، عملیات نظامی خود را در خاک اوکراین شروع کرد. انگلیس، آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای توقف پیشروی‌های ارتش روسیه، ضمن حمایت تسلیحاتی گسترده از ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای نیز علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.