فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به کمک رسانی ۱۵ دستگاه آفرود و امدادرسانی به عشایر دشت لار گفت: با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی و همراهی بسیج و سپاه محدودیت عبور و مرور اعمال و از ورود بیش از ۱۰ هزار خودرو گردشگر به منطقه سیل‌زده جلوگیری شد.

بهسازی راه‌های شمیرانات ادامه دارد/ از ورود بیش از ۱۰ هزار خودرو گردشگر جلوگیری شد

به گزارش قدس آنلاین مجتبی ذاکریان فرماندار شهرستان شمیرانات در شمیرانات اظهار کرد: در غروب چهارشنبه که از شروع بارندگی ها مطلع شدیم، آمادگی هایی را در مجموعه فرمانداری شهرستان شمیرانات و مدیران و روستا ها و شورا ها داشتیم و از بامداد پنجشنبه بارندگی‌ها شروع شد.

وی گفت: در مرحله اول شاهد تخریب خاصی نبودیم و چند آبگرفتگی داشتیم که شروع آن اول در بخش رودبارقصران بود و بعد در بخش لواسانات که بلافاصله در بخش رودبارقصران پاکسازی صورت گرفت و معابر باز شد اما در بخش لواسانات به دلیل اینکه حجم سیلآب بیشتر بود پاکسازی زمان بیشتری گرفت.

فرماندار شهرستان شمیرانات بیان کرد: بعد از آن در چند مرحله بارندگی شدید در حدود ۱۵ نقطه انسداد داشتیم و جاده ها کامل به زیر بار رفته و بسته می‌شد که نیاز به بازگشایی داشت و ما ظرفیت محدودی از لحاظ تجهیزات شهرسازی و راهسازی داشتیم که به طور ۲۴ساعته درحال فعالیت بودند.

وی خاطرنشان کرد: در روز جمعه ما از صبح سعی بر این داشتیم که وضعیت تمام نقاط به حالت اولیه بازگردد و بعد از اذان مغرب بارندگی شدید شروع شد که این بارندگی ها مجدد تمام مسیر های باز شده را مسدود کرد و تعدادی خودرو دچار آسیب شدند که بیشتر این خودروها برای افرادی بود که برای شرکت در مراسم عزاداری از تهران به روستاهای خود آمده بودند و ۱۵دستگاه مورد حادثه جدی قرار گرفته‌اند.

ذاکریان ادامه داد: کمک‌هایی خارج از شهرستان به ما رسید که به عنوان مثال شهرداری منطقه۱  مقداری ادوات آورد و مقداری هم از ظرفیت‌های نیروهای مسلح استفاده کردیم و به لحاظ ادوات مشکلی نداریم، اگر بعضی از دستگاه‌هایمان به دلیل شدت استفاده از سرویس خارج شوند پیش‌بینی دستگاه جایگزین هم کرده‌ایم.
 
وی افزود: از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه دوستانی که در معادن فعالیت میکنند استفاده کردیم و همکاری خیلی خوبی داشته‌اند و گروه های مردمی و بسیج  هم در بحث کنترل عبورومرور و محدودیت های ترافیکی کمک کردند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شمیرانات گفت: به ویژه جا دارد تشکر بکنم از گروه خودروهای آفرودی که خیلی کمک کردند و تقریبا در ۳ روز گذشته نزدیک به ۲۰ خودرو اینجا آماده هستند و در کنار ما کمک میکنند و ۱۰ دستگاه از این خودروها در زمینه رساندن بنزین و نان به عشایر منطقه دشت لار کمک کردند و چند خودرو هم داخل شهر وسائل نقلیه گرفتار در گل را بیرون می‌کشیدند.

وی تصریح کرد: در مناطق لواسانات و رودبارقصران از لحاظ آمادگی و امکانات، چیزی بیش از آنکه مورد نیاز است را آماده داریم و در بحث ترافیکی مقررات و محدودیت هایی در بحث ورود و خروج گردشگران و غیربومی ها ایجاد شد و از غروب پنجشنبه پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی با همراهی بسیج و سپاه ناحیه الغدیر این محدودیت ها را اعمال کردند و طی آمار اعلامی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی مانع ورود بیش از ۱۰هزار خودرو گردشگر شدند و این یک آمار کم نظیر است.

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه یکی از شهرداری‌های منطقه اصلا همکاری لازم را به عمل نیاورد بیان کرد: جا دارد تشکر بکنم از شهرداری لواسان که واقعا خارج از وظایف خودشان در تمام روستا ها توانستیم از ظرفیت این شهرداری استفاده بکنیم و شهرداری شمشک دربندسر هم تمامی روستاهای رودبارقصران را پوشش دادند و الحمدلله شاهد شرایط با ثبات و مشغول بهسازی راه‌ها هستیم.

وی افزود: جدا از خسارت‌هایی که این سیل وارد کرد، یک رزمایش و مانور خوبی بود برای اینکه این وحدت و همدلی بین مدیران و در میدان بودنشان به نفع مردم به منصه ظهور گذاشته شود.

ذاکریان با بیا اینکه به عنوان مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان انتظار و توقعمان از اصحاب رسانه این است که با نگاه نقادانه خودشان حضور میدانی‌تر داشته باشند خاطرنشان کرد: ما درگیر عملیاتیم و نیازمند این هستیم که رسانه ها به ما گوشزد بکنند و صدای مردم باشند برای ما و از طرفی این حجم از خدماتی که به صورت منظم و سازمان یافته توسط خادمان مردم ارائه می‌شود را به سمع و نظر مردم برسانند و این باعث قوت قلب مردم می‌شود تا بدانند نتیجه اعتمادشان چیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.