معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیچ بانوی خودسرپرست یا سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت در بهزیستی خراسان رضوی وجود ندارد و همه‌ی افراد واجد شرایط، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

افزایش زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

به  گزارش قدس انلاین و به نقل از بهزیستی خراسان رضوی، شهره شاهرودی گفت:  بر اساس آخرین ارزیابی، ۱۶ هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۵۰۰ نفر افزایش داشته است.
وی افزود: این در حالی است که حدود ۲ هزار نفر از افرادی که پیش از این تحت پوشش بوده‌اند از طریق بازتوانی، استقلال معیشتی، ازدواج و سایر روش‌های توانمندسازی، از پوشش بهزیستی خارج شده‌اند.
به گفته شاهرودی بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از این زنان از بیمه درمانی و بازنشستگی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه در خصوص بیمه‌های تکمیلی زنان سرپرست خانوار، مذاکراتی با یکی از نهادهای حاکمیتی صورت گرفته است گفت: امیدواریم با همکاری این نهاد و تأمین اعتبار لازم از سوی آنها ۱۸۰ نفر از بانوان تحت پوشش که نیاز به درمان دارند را از بیمه‌ی تکمیلی درمان برخوردار کنیم.
شاهرودی گفت: متأسفانه به دلیل خشونت‌های خانگی، طلاق، استقلال زودهنگام دختران جوان و برخی رویدادهای طبیعی مانند بیوه شدن زنان به جهت فوت همسر، تعداد زنان سرپرست خانوار در حال افزایش است و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز برای توانمندسازی این طیف وسیع، تأمین شود.
وی از نیکوکاران خواست همت و تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند و ادامه داد: اشتغال، استقلال اقتصادی، ازدواج، کارآفرینی و دانش‌آموختگی از روش های توانمندسازی و مستقل شدن این بانوان و جدا شدن آنها از پوشش سازمان‌های حمایتی است که خیرین عزیز می‌توانند با حمایت خود، شرایط این استقلال را فراهم کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.