در حالی که حدود یک ماه دیگر پنجره نقل و انتقالات تابستانی بسته خواهد شد، پرونده حضور استقلال و پرسپولیس در بازار تابستانی فوتبال ایران بسته نشده و هر دو مدعی اصلی لیگ بیست و دوم همچنان به دنبال جذب بازیکن جدید هستند.

دغدغه مشترک یحیی و ساپینتو

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که حدود یک ماه دیگر پنجره نقل و انتقالات تابستانی بسته خواهد شد، پرونده حضور استقلال و پرسپولیس در بازار تابستانی فوتبال ایران بسته نشده و هر دو مدعی اصلی لیگ بیست و دوم همچنان به دنبال جذب بازیکن جدید هستند.

این در حالی است که بازار داخلی تقریبا خالی شده و اکثر بازیکنان یا با تیم خود تمدید کرده  یا با تیم جدیدی قرارداد بسته اند. در این شرایط هم استقلال و هم پرسپولیس در بازار خارجی به دنبال اهداف خود هستند.

سرخ ها در جست وجوی مهاجم خط حمله پرسپولیس یکی از چالش‌های یحیی گل‌محمدی در فصل گذشته بود، چرا که عیسی آل‌کثیر تقریبا کل فصل را از دست داد و  مهدی عبدی و حامد پاکدل هم نتوانستند انتظارات سرمربی سرخ‌پوشان را برآورده کنند و تلاش گل‌محمدی برای جذب مهاجم خارجی مناسب هم ناموفق بود و در نهایت شرزود تمیروف به پرسپولیس پیوست که او هم در نیم‌فصل حضورش در جمع سرخ‌پوشان تنها یک گل توانست به‌ثمر برساند.

در فصل پیش رو سروش رفیعی، سعید صادقی و مهدی ترابی عناصر هجومی خط میانی پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم را شکل خواهند داد، اما با حضور ستاره‌های خلاق و بازی‌ساز در خط هافبک پرسپولیس، همچنان دغدغه هواداران این باشگاه، فقدان مهاجم تمام‌کننده مناسب و به اصطلاح شش‌دانگ است.

سرخ‌پوشان در بازار تابستانه گزینه‌های داخلی و خارجی زیادی را دنبال کردند از سجاد شهباززاده و گادوین منشا گرفته تا کاسیانو دیاس برزیلی که هیچ کدام در نهایت به نتیجه نرسید. با این اوصاف عبدی، تمیروف و پاکدل برای فصل جدید مهاجمان در دسترس کادرفنی پرسپولیس هستند، اما سرمربی سرخ‌پوشان همچنان به دنبال جذب مهاجم خارجی باکیفیت است.

جذب مهاجم خارجی به یک کلاف سردرگم برای باشگاه پرسپولیس تبدیل شده و با تمام این تفاسیر آن چه که از دست می‌رود زمان است و پرسپولیسی که به طرز عجیبی برای انتخاب و خرید مهاجم خارجی باکیفیت دچار سردرگمی عجیبی شده است.

مسلما حضور در لیگ بیست و دوم با عبدی،پاکدل و تمیروف به عنوان ۳ مهاجم امتحان پس داده ریسک بسیار بزرگی خواهد بود و در صورتی که یحیی گل محمدی و پرسپولیس نتوانند مهاجم مد نظر خود را جذب کنند نقطه ضعف اصلی سرخ ها در خط حمله پابرجا باقی خواهد ماند.

آبی ها به دنبال وینگر

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در دو فصل متوالی وینگرهای خود را از دست داده است. ابتدا فرهاد مجیدی مجبور به وداع با مهدی قایدی شد که درآمدزایی شگفت‌انگیزی را برای باشگاه استقلال داشت و در پس جدایی او نیز یک ستاره تازه  به نام امیرحسین حسین‌زاده به فوتبال ایران معرفی شد.

حسین‌زاده که در رده‌های پایه عملکردی درخشان داشت در لیگ بیست و یکم از نگاه بسیاری از کارشناسان بهترین مهره فصل استقلال بود و ۸ گل نیز به ثبت رساند. او اما در پایان فصل پیشنهاد شارلوای بلژیک را به‌دست آورد و تصمیم به جدایی از استقلال گرفت.در غیاب او استقلال هنوز نتوانسته بازیکن مدنظر خود را جذب کند؛ در حالی‌که با توجه به کنار گذاشتن ژستد به نظر می‌رسد استقلال تنها سهمیه باقی‌مانده خود را به وینگر خارجی اختصاص بدهد؛ اما هنوز ساپینتو روی بازیکن مدنظر خود به جمع‌بندی نرسیده است.

البته هنوز کورسوی امیدی برای جذب محمد محبی باقی مانده است. طبق شنیده‌ها درخشش محبی در تمرینات اخیر تیم پرتغالی باعث شده با نظر کادرفنی سانتاکلارا، کار  وی برای جدایی سخت شود با وجود این استقلال پیشنهاد مالی مناسبی به محبی ارائه کرده که این موضوع در کنار این که این بازیکن می‌خواهد با درخشش در ترکیب تیم استقلال بار دیگر به اردوی تیم‌ملی برگردد، وی را ترغیب به بازگشت به ایران کرده است.در این شرایط باید دید در روزهای آینده استقلال با این جای خالی خود چه خواهد کرد. البته شاید سجاد شهباززاده هم بتواند در این پست به میدان برود؛ اما به هر حال این، پست غیرتخصصی او خواهد بود.

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.