صدراعظم آلمان گفته است، برلین به تامین تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد، آن هم تسلیحات و تجهیزات نوینی که هنوز خود نیروهای مسلح آلمان از آنها استفاده نکرده‌اند.

شولتس: آلمان تسلیحاتی به اوکراین فرستاده که ارتش خودش هنوز ندارد!

به گزارش قدس آنلاین، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان به روزنامه کانادایی گلوب اند میل گفت: ما آنچه را که داشتیم، شامل سیستم‌های ضد تانک و ضد جنگنده، مین، تفنگ، چندین تن مهمات و کمک‌های غیرمهلک به اوکراین داده‌ایم.

وی ادامه داد: از آن زمان به بعد ما یکسری سیستم‌های ارزشمند و پیچیده‌تر را هم به اوکراین ارسال کرده‌ایم که شامل هویتزرهای خودکششی، سیستم‌های راکت‌انداز، سیستم‌های ضد جنگنده و رادارهای مقابله با توپخانه می‌شود.

صدراعظم آلمان در ادامه صحبت‌هایش گفت: برخی از این سیستم‌ها به قدری نو هستند که ما از آنها تعداد اندکی را تولید کردیم و برخی از آنها هنوز برای نیروهای مسلح آلمان مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

این مقام ارشد دولت برلین افزود: تمام اینها نیازمند آموزش به نیروهای اوکراین است و ما این کار را هم برای آنها انجام می‌دهیم. اوکراینی‌ها در حال آموزش استفاده از این تسلیحات و تجهیزات بسیار پیچیده و نو در بخش‌هایی از آلمان هستند. ما تا هر زمان که طول بکشد به آنها آموزش می‌دهیم.

روسیه در پی تامین تسلیحات غرب برای اوکراین، اخیرا به تمامی کشورها از جمله آمریکا پیام ارسال کرده است. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته که هرگونه ارسال محموله سلاح به اوکراین "هدف مشروعی" برای مسکو خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.