قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

تایم

مجله تایم در تازه ترین شماره خود در پرونده ای بلند بالا به فناوری جدید و پر سروصدای متاورس پرداخته است. این نشریه با انتخاب «به سوی متاورس» این جهان مجازی که جزو احتمالا اصلی نسل آینده اینترنت خواهد بود را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار داده است، و معتقد است دوران دیجیتالی آینده با وجود متاورس همه چیز جهان و انسان را تغییر خواهد داد.


اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر نگاهی ویژه به یکی از نامزدهای اصلی نخست وزیری آینده بریتانیا یعنی ریشی سوناک انداخته است. وزیر خزانه داری دولت جانسون که مانند او از حزب محافظه کار می آید از آن جهت توجه این مجله را به خود جلب کرده که حزبش در حرکتی عجیب به خاطر نگرانی در خصوص اعتصاب اتحادیه پست و شکل رای گیری برای انتخاب نخست وزیر، فرصت بسیار کمی را به سوناک برای تلاش برای جلب رای اعضای حزب داده، و حالا او را از نامزدی با شانس اول انتخاب، به کسی که با سرعتی زیاد باید دویده تا خود را به لیز تراس دیگر نامزد نخست وزیری برساند تبدیل کرده است.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در پرونده ای به وضعیت بغرنج سیاسی در آمریکا پرداخته و راهکارهایی برای آن ارائه داده است. این نشریه در طراحی روی جلد خود که علامت دلار را با گوی سنگینی در کف دریا که در حال زیر آب کشیدن آن است نشان می دهد، و با انتخاب تیتر «زندگی خود را ضد رکود کنید» از خوانندگان خود این سوال را می پرسد که «آیا با تورم و مشکلات اقتصادی احساس به پایین کشیده شدن می کنند؟» و برای این مشکلات «۱۵ حرکت» پیشنهاد داده که می تواند به آن ها در این راه کمک کند.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود که شماره ویژه تابستان این مجله است، در مقاله ای با عنوان چگونه با ستمگر رفتار کنیم، با انتشار عکسی از دیدار جو بایدن و محمد بن سلمان، می گوید با وجود اینکه سیاست خارجی دولت های غربی بر مبنای رفتار اخلاق مدارانه بنا شده اما عمدتا در نهایت این سیاست مورد بی توجهی قرار می گیرد. این نشریه همچنین در مقاله ای معتقد است، تلاش غرب برای رسیدن به انرژی پاک و همچنین تورم کم در آینده، می تواند توجیه مناسبی برای تحمل کردن رکود فعلی اقتصادی باشد.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود احتمال پایان دوران سیاسی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را مورد بررسی قرار داده است. این نشریه در طراحی جلدی که لیز چنی نماینده کنگره آمریکا و عضو کمیته تحقیق در خصوص وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ و حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، در رینگ بوکس در حالی که فردی که بدون شک دونالد ترامپ را به زمین انداخته است نشان می دهد، و با انتخاب تیتر «مشت ناک اوت کننده» احتمال پایان کار سیاسی ترامپ با تلاش های چنی و کمیته تحقیق را زیر ذره بین برده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.