نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شرکت هواپیمایی ال عال این رژیم مجوز رسمی عبور از حریم هوایی عربستان سعودی را دریافت کرد.

هواپیمایی رژیم صهیونیستی مجوز رسمی عبور از حریم هوایی عربستان را دریافت کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسبوتنیک، نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خطوط هوایی ال عال این رژیم مجوز رسمی از عربستان سعودی را برای پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور دریافت کرده است که به کاهش مدت زمان پروازهای اسرائیل به جنوب و شرق آسیا کمک می‌کند.

این رسانه صهیونیستی با بیان اینکه مجوز مذکور از دیروز چهارشنبه قابل اجراست، گفت: این؛ یک خبر مهم برای گردشگران اسرائیلی است که به کشورهای واقع در شرق دور می‌روند و از آنجا باز می‌گردند، زیرا پرواز بر فراز سرزمین‌های عربستان موجب کاهش مدت این پروازها می‌شود.

نهاد رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گفت که شرکت ال عال منتظر کسب اجازه از کشور عمان است تا با عبور از حریم هوایی عربستان و سپس عمان، پروازهای خود را به سمت جنوب و شرق آسیا کوتاه کند.

ایر سیشل (شرکت هواپیمایی رسمی جزیره سیشل توریستی اقیانوس هند) اخیراً اعلام کرده است که مجوز رسمی از مقامات هواپیمایی کشوری عربستان برای پرواز بر فراز حریم هوایی عربستان در حین انجام پرواز بین تل آویو و جزیره ماهه در جمهوری سیشل را دریافت کرده است.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی پس از اجلاس شانزدهم ژوئیه گذشته رهبران عرب در حضور رئیس جمهور آمریکا در مکه مکرمه گفته بود که باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منظور زمینه سازی برای رابطه با اسرائیل نیست.

قبل از این اجلاس سازمان هواپیمایی عربستان سعودی اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به روی همه شرکت‌های هواپیمایی که مقررات عبور از آسمان عربستان سعودی را رعایت کنند باز می‌شود.

چند روز قبل از آن هم تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داده بود که یک هواپیمای خصوصی این رژیم چند روز قبل از سفر جو بایدن به منطقه در ریاض فرود آمد این منبع گفته بود که هواپیمای مذکور قبلا مورد استفاده موساد بوده و به نظر می رسد به منظور فراهم کردن زمینه سفر بایدن به منطقه به ریاض رفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این گفته بودند که باز کردن حریم هوایی عربستان به روی همه پروازهای تجاری رژیم صهیونیستی‌ به معنای ارزان‌تر شدن سفر از اسرائیل به آسیا نیست، مگر اینکه سلطان‌نشین عمان تصمیم مشابهی اتخاذ کند.

رویترز به تازگی اعلام کرده است که هر سه شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی، برای کسب اجازه استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی رسماً درخواست داده‌اند و کسب چنین مجوزی می‌تواند مسیرهای پروازی به هند و تایلند را تا دو ساعت کوتاه‌تر کند.

 بدون استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی، هواپیماهای این شرکت‌های مسافری در این مسیرهای پروازی باید از دریای سرخ و جنوب یمن استفاده کنند و برقراری یک دالان هوایی در عمان برای گسترش شبکه پروازی به شرق آسیا برای شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل ضروری است.

 پیش از اعلام گشایش آسمان عربستان به روی همه پروازهای تجاری، خطوط هوایی اسرائیلی تنها برای سفر به بحرین و امارات متحده عربی امکان استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی را داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.