در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، صحن و سرای رضوی مهیای میزبانی از عزادارانی شده است که از راه دور و نزدیک خود را به آستان ملکوتی امام هشتم(ع) رسانده‌اند.

آستان رضا(ع)، مهیای میزبانی از عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، خادمان حرم مطهر رضوی که از آغاز دهه اول ماه محرم، صحن و سرای حضرت را برای برپایی محافل عزای حسینی و میزبانی از عزاداران آماده کرده بودند، در آستانه تاسوعا و عاشورا، تلاش خود برای ارائه خدمت را به اوج رسانده‌اند و به‌صورت شبانه‌روزی میزبان عزاداران هستند.
به مناسبت فرارسیدن نهم و دهم ماه محرم و همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا، تمامی خادمان و خادمیاران آستان قدس رضوی در تلاش هستند تا بار دیگر به بهترین شکل خدمت‌رسان خیل پرشور عزاداران حسینی باشند.

فضاآرایی ویژه
در این راستا همزمان با آغاز ماه محرم، گوشه و کنار حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) با پرچم‌ها، کتیبه‌ها و کتل‌های مشکی سیاه‌پوش شده و رنگ و بوی عزا و ماتم گرفته است.
همچنین همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، آب حوض‌های صحن‌های گوهرشاد و آزادی به رنگ قرمز در خواهد آمد تا نمادی از سرخی خون شهدای کربلا باشد دل‌ها را راهی دشت کربلا ‌کند.

میزبانی از عزاداران در چایخانه حضرت
در این ایام، چایخانه‌های حضرت در صحن کوثر و باغ رضوان نیز از ساعت ۷ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۴، پذیرای زائران عزادار است و علاوه بر چای و خرما، با ۳۰۰ هزار لیوان شربت از آنها میزبانی می‌کند.

پذیرایی در مهمانسرا با ۲۰ هزار صبحانه 
همچنین توزیع روزانه دو هزار صبحانه گرم بین زائران حضرت رضا(ع) از آغاز ماه محرم در مهمانسرای حرم مطهر رضوی آغاز شده که تا روز عاشورا ادامه خواهد داشت و در مجموع از ۲۰ هزار زائر و مجاور در دهه اول محرم پذیرایی خواهد شد.

۱۷۰ هزار مترمربع فرش‌آرایی
فرش‌آرایی بارگاه نورانی امام رئوف(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نیز به صورت حداکثری انجام می‌شود و با توجه به نیاز زائران به ویژه در زمان برپایی نمازهای جماعت در صحن‌های مختلف مرکزی و پیرامونی و حتی رینگ و بست‌های این حریم قدسی شرایط میزبانی بهتر را فراهم می‌کند به طوری که علاوه بر رواق‌ها، ۸۰ درصد از صحن‌ها با وسعتی افزون بر ۱۷۰ هزار مترمربع مفروش خواهد شد.

نظافت و ضدعفونی مستمر
در این ایام، خدمات تنظیف، شست‌وشو و ضدعفونی اماکن متبرکه رضوی به خصوص در سطوح و مکان‌های پرتردد نیز با افزایش تعداد نیرو به طور شبانه‌روزی و مستمر زیر نظر کارشناسان مربوطه انجام می‌شود.

توزیع  گسترده اقلام مورد نیاز
تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز زائران و مجاوران از قبیل مُهر نماز، لیوان یک‌بار مصرف، صابون مایع، پلاستیک زباله و... نیز به شکل حداکثری پیش‌بینی شده است.

فعالیت شبانه‌روزی دفاتر حرم
همچنین تمامی دفاتر شبانه‌روزی حرم، بخش‌های امدادی، زائربرهای برقی حرم مطهر رضوی، دفاتر پیداشدگان، خدمات مادر و کودک، دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل و تحویل صندلی چرخدار امانی و پایگاه‌های فوریت پزشکی ثابت و سیار نیز با تقویت نیرو آماده خدمت‌رسانی به ارادتمندان انیس النفوس(ع) در ایام تاسوعا و عاشورا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.