رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: رعایت پروتکلهای بهداشتی مرتبط با کرونا در شهرستانهای تابعه این دانشگاه شامل گناباد و بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

رعایت پروتکل‌های کرونایی در گناباد و بجستان به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، رضا احمدی اظهار کرد: عادی انگاری و توجه ناکافی مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی موجب هفتمین اوجگیری کرونا و افزایش تعداد مناطق با وضعیت نارنجی و قرمز  و تعداد بستریها و مبتلایان به این بیماری در سطح کشور و به تبع آن شهرستانهای گناباد و بجستان شده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن شهرستانهای گناباد و بجستان در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا، ادامه داد: عادی انگاری و کم توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و واکسیناسیون، موجب استمرار وضعیت قرمز کرونایی و افزایش تعداد بستریها و مبتلایان به این بیماری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دستها  از جمله در اجتماعات و آیینهای عزاداری محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، ابراز کرد: تزریق واکسیناسیون و از جمله دز یادآور دیگر عامل مهم در کاهش تبعات شیوع بیماری کووید ۱۹ است و همه آحاد جامعه برای سلامتی خود و اعضای خانواده و سایر اقشار باید نسبت به این مساله احساس مسوولیت کنند.

احمدی با اشاره به این که با افزایش روند ابتلا به کرونا شاهد افزایش سرم تراپی در سطح جامعه هستیم، اظهار کرد: افرادی که قادر به استفاده از مایعات هستند نیازی به تزریق سرم ندارند و استفاده از ماسک و واکسیناسیون را مهمترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

وی تصریح کرد: بررسی های علمی نشان می دهد که افرادی که واکسن تزریق کرده اند نسبت به دیگران کمتر مبتلا به کرونا شده اند و در صورت ابتلا، بستری و درصد فوت در آنان کمتر است.

گفتنی است؛ هم اکنون پنج بیمار کرونایی در بیمارستان بهلول گناباد بستری هستند و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جان ۳۶۵ تن را در گناباد و بجستان گرفته است.  

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه نیز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری  جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.