مدیرکل انتقال خون استان گلستان، برنامه فعالیت مراکز اهدای خون استان گلستان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد.

تمرین ایثار حسینی با اهدای خون

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه محمدی با اشاره به اجرای پویش نذر خون در استان گلستان، گفت: پویش نذر خون همچون سال های گذشته در ماه های محرم و صفر با شعار "فرهنگ حسینی و نذر عاشقان اباعبدالله حسین (ع)" در جای‌جای گلستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار ما در محرم امسال «ایثار حسینی و اهدای خون آگاهانه» است، تصریح کرد: طرح نذر خون همزمان با ماه محرم در استان گلستان آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان افزود: در هر سه ثانیه یک بیمار به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کند، همچنین در طول عمر از هر سه نفر حتما یک نفر به تزریق خون و فرآورده های خونی نیاز دارند.

محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت همه گروه های خونی استان گلستان در سطح مطلوب است، تاکید کرد: این به معنای آن نیست که دیگر نیاز به اهدای خون وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت مراکز اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: امسال نیز مانند هر سال، مراکز انتقال خون استان تاسوعا و عاشورا از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر فعال است و از عزاداران حسینی متقاضی به اهدای خون، خونگیری می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با اشاره به اینکه تیم‌های سیار خونگیری روز تاسوعا یکشنبه ۱۶ مرداد در امامزاده عبدالله گرگان، فاطمیه شهر سرخنکلاته و مسجد جامع گالیکش مستقر است، یادآور شد:  در روز عاشورای حسینی نیز از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر روز دوشنبه ۱۷ مرداد تیم‌های سیار خونگیری در امامزاده عبدالله گرگان، مسجد جامع روستای نودیجه و مسجد جامع گالیکش برای خونگیری از متقاضیان مستقر است.

محمدی متذکر شد: شاید به دلیل محدودیت امکانات شرایط برای خونگیری از تمام متقاضیان طی دو روز تاسوعا و عاشورا میسر نشود لذا از اهداکنندگان درخواست می‌کنیم بعد از این ایام به تدریج برای اهدای خون خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.