رئیس جمهور ترکیه در واکنشی دیرهنگام، اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به غزه را محکوم کرد و گفت هیچ بهانه‌ای برای کشتن کودکان وجود ندارد.

اردوغان حمله ارتش اشغالگر به غزه را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود گفت: «هیچ بهانه‌ای برای کشتن کودکان وجود ندارد، ترکیه در کنار مردم فلسطین ایستاده است».

به گزارش نشریه تایمز رژیم صهیونیستی، اردوغان در سخنرانی خود بر حمایت از راه حل «دو دولتی شدن فلسطین» با تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی تاکید کرده است.

این انتقاد دیرهنگام اردوغان در میانه نزدیکی اخیر او با رژیم صهیونیستی و تلاش برای عادی‌سازی روابط صورت می‌گیرد. اردوغان پس از یک دهه روابط تیره با رژیم اشغالگر، در ماه‌های اخیر به دنبال عادی‌سازی بوده است.

برخی کارشناسان این امر را به وضعیت نابسامان اقتصادی ترکیه مرتبط می‌دانند. جنبش جهاد اسلامی پیشتر درباره این رویه ترکیه گفته بود: «ما این اقدام را حرکتی مغرضانه در کنار دشمن و علیه جهاد مردم فلسطین می‌دانیم. تلاش برای احیای روابط با دشمن به بهانه منافع این کشور، خیانت به قدس و آرمان فلسطین است.»

گفتنی است رژیم صهیونیستی از روز جمعه چندین بار مناطق مختلف غزه را بمباران کرده است. این بمباران‌ها که اکنون به دلیل آتش‌بس متوقف شده، تاکنون ۴۵ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی بر جای گذاشته است. گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد می‌گوید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه «نه تنها غیرقانونی بلکه غیرمسئولانه» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.