وزیر کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال پنج میلیون زائر اربعین از مرزهای کشور برای اربعین استفاده کنند.

پیش‌بینی تردد ۵ میلیون زائر اربعین در کشور

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی امروز در بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز خسروی به دلیل مشکلات امنیتی در طرف عراقی در گذشته کمتر برای تردد زائران در ایام اربعین استفاده شده است.

وی عنوان کرد: وبا طرف عراقی صحبت شده که بتوانند امنیت مرز را تأمین کنند و زوار ما از این مرز برای سفر به عتبات عالیات در اربعین استفاده کنند.

وحیدی گفت: طرف عراقی برای بازگشایی مرز از ۱۶ محرم اعلام آمادگی کرده و آمادگی این ظرف هم مناسب است و اکنون برای بررسی مرز و مرور امکانات و رفع نواقص احتمالی از مرز بازدید کردیم که برای خدمت‌رسانی بهتر تصمیم گیری شود.

وزیر کشور با بیان اینکه تعداد زائران اربعین قابل برآورد نیست افزود: اما پیش‌بینی شده امسال پنج میلیون نفر از مرزهای کشور تردد کنند و باید آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به این تعداد وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: با توکه به اینکه برنامه اربعین به دلیل شیوع کرونا دو سال امکان‌پذیر نبود و اشتیاق برای این سفر بالا است به نظر می‌رسد با حجم بالایی از مسافر مواجه باشیم.

وحیدی افزود: به همین دلیل باید آمادگی مرزها بیشتر شود که اگر همان حجم تردد پیش‌بینی شده اتفاق افتاد از طریق مرزها مدیریت شود که مشکلی ایجاد نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.