پرونده انتخابات فدراسیون فوتبال بسته شد و دیگر کمتر کسی انتظار هشتم شهریورماه و اعلام رأی اعضای مجمع را می‌کشد، چراکه تصمیم کمیته بدوی که تأیید رأی قبلی آن بود، آب پاکی را روی دست همه ریخت که رئیس جدید همانی است که واعظ در برنامه زنده تلویزیونی بازگشتش به فدراسیون را تبریک گفت!

چرا سکوت؟!

به گزارش قدس آنلاین، پرونده انتخابات فدراسیون فوتبال بسته شد و دیگر کمتر کسی انتظار هشتم شهریورماه و اعلام رأی اعضای مجمع را می‌کشد، چراکه تصمیم کمیته بدوی که تأیید رأی قبلی آن بود، آب پاکی را روی دست همه ریخت که رئیس جدید همانی است که واعظ در برنامه زنده تلویزیونی بازگشتش به فدراسیون را تبریک گفت!
شب از نیمه گذشته بود که تکلیف یکسره شد. خبرنگارانی که از پیش از ظهر سه‌شنبه مقابل ساختمان سیاهرنگ خیابان سئول صف کشیده بودند انتظار شنیدن خبری متفاوت را داشتند، اما تصمیم کمیته بدوی با وجود گذشت ساعت‌ها بررسی کوچک‌ترین تغییری نکرده بود. کمیته‌ای که از روزها قبل مشخص شده بود حضور اعضای آن خلاف قانون است و ماهیتش زیر سؤال بود برخلاف تمام انتقادها باز هم پای حرف خود ماند، یعنی از شش نامزد اصلی، صلاحیت سه نفر (واعظ‌آشتیانی، اسدی و آخوندی) را به دلیل نقص پرونده یک‌بار دیگر رد کرد تا عزیزمحمدی، میرشاد ماجدی و تاج بی‌هیچ دغدغه‌ای خود را برای انتخابات هشتم شهریورماه آماده کنند.

تا دیروز عدم آشنایی با قوانین می‌توانست دلیل خوبی برای رخ دادن تخلفات متعدد باشد. امروز، اما کمتر کسی است که با قوانین آشنایی نداشته باشد و تخلفات را نمی‌توان به سادگی پنهان کرد. درست همانند اتفاقاتی که در جریان تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال و حضور غیرقانونی اعضای کمیته بدوی رخ داد و افکار عمومی به سادگی متوجه حضور غیرقانونی اعضای کمیته بدوی و در نهایت تصمیم آن‌ها برای تأیید و ردصلاحیت کاندیداها شد. مسئله‌ای که باعث ایجاد هجمه شدیدی علیه روند انتخابات شد و این تصور را ایجاد کرد که آقایان با تغییر رویه‌ای که در پیش گرفته‌اند، ضمن اجرای قوانین نادیده گرفته شده، تصمیمی متفاوت اتخاد می‌کنند. اما آنچه در ساعات اولیه بامداد روز گذشته به سمع و نظر خبرنگاران حاضر در خیابان سئول رسید، داستان تازه‌ای نبود.

درست بعد از حضور تاج، اسدی و واعظ در یک برنامه زنده تلویزیونی بود که همه نگاه‌ها به سمت نهادهای نظارتی چرخید. هرچند تا پیش از آن نیز زمزمه‌ها و درخواست‌های زیادی در زمینه بررسی، پیگیری و برخورد با خاطیان پرونده ویلموتس و در رأس آن تاج مطرح شده بود، اما بعد از مشخص شدن تخلفات بسیار در جریان پا پیش گذاشتن تاج جهت شرکت در انتخابات این درخواست‌ها به اوج خود رسید و علاوه بر رسانه‌ها، مردم و نماینده‌های آن‌ها در خانه ملت نیز مکرراً خواهان محاکمه تاج و دار و دسته‌اش شدند.
افکار عمومی از حضور تاج در انتخابات و ریاست احتمالی او بر فوتبال آسیب جدی دیده و خواهد دید. از بین رفتن اعتماد عمومی مردم نکته‌ای است که باید به آن توجه شود تا هم جلوی فساد بعدی گرفته و هم اعتماد مردم جلب شود.
در شرایطی که بارها و بارها قوه قضائیه از برخورد جدی با ارازل و مفسدان اقتصادی که مخل آسایش مردم و زندگی آن‌ها می‌شوند خبر داده است، ولی به نظر می‌رسد قرار نیست شاهد این جدیت در فوتبال باشیم، چراکه نه تنها برخوردی با متخلفان آن نمی‌شود بلکه امروز شاهد تلاش آن‌ها برای بازگشت به رأس فوتبال هستیم.
حالا سؤال اینجاست که چرا قوه قضائیه در برابر این همه تخلف محرز سکوت کرده و اقدامی نمی‌کند؟ اقدامی که باید برای جلوگیری از فساد دوباره زودتر انجام شود.

اتفاقات اخیر نشان می‌دهد انتخابات، نمایشی بیش نیست، وقتی با وجود اشکالات واضح قانونی همچنان شاهد ادامه روند پرایرادی هستیم که گویی هیچ نیرویی قدرت ایستادگی برابر آن را ندارد و هیچ توضیح منطقی نمی‌توان برای آن یافت جز اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال نیز همانند مدیرفنی آن کشک است، چراکه دیگر بر کسی پوشیده نیست این انتخابات از تأیید صلاحیت کاندیداهای آن در گام نخست تا روندی که در پیش گرفته به‌طور کلی و صدالبته بر اساس بندهای قانونی که نادیده گرفته شده زیر سؤال است و نمی‌تواند درست و اصولی باشد، وقتی حتی نمی‌توان یک پاسخ منطقی و قانع‌کننده برای رد و تأیید صلاحیت نامزدهای آن یافت!

حضور اعضای سابق هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در دادسرای تهران برای شکایت از ترامپ مضحک‌ترین اتفاق رخ داده روز سه‌شنبه بود، اما تنها چند ساعت بعد از این اتفاق مشخص شد چرا آن‌ها که خود مقصران اصلی پرونده ننگین ویلموتس هستند باید به جای پاسخگویی چنین نمایشی را برپا کنند، وقتی نفراتی که حضورشان در فدراسیون بدوی براساس بندهای قانون کاملاً غیرقانونی است مهر تأیید می‌زنند به صلاحیت یکی از متخلفان بزرگ فوتبال که قرارداد ننگین ویلموتس تنها یکی از فجایعی است که در زمان حضورش در فدراسیون رقم خورده است. البته باید هم دیگر متخلفان این داستان، نمایشی، چون شکایت از ترامپ در دادسرای تهران را بپا کنند برای انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر تخلفات بی‌پایانی که در زمان حضورشان در فدراسیون فوتبال رخ داده و صدالبته که باید با گرفتن قیافه‌هایی حق‌به‌جانب از عرق ملی به کشور بگویند و خود را سینه‌چاک خدمت به مردم جا بزنند!

گور فدراسیون فوتبال بامداد چهارشنبه کنده شد، درست زمانی که اعضای غیرقانونی کمیته بدوی در راستای حمایت از متخلفان واقعی فوتبال راه را برای بازگشت آن‌ها هموار کردند و حالا تنها یک سؤال باقی مانده و آن اینکه چرا وقتی تصمیم‌گیرندگان فوتبال و ورزش قدمی در راستای مبارزه با فساد در این رشته برنمی‌دارند برای حفظ جایگاهی که دارند، نهادهای نظارتی خودی نشان نمی‌دهند برای نجات فوتبال و دادن پاسخ به مطالبه مردم در این راستا؟!
دیگر هیچ رقابتی وجود ندارد. این را هم میرشاد ماجدی می‌داند هم واعظ که تأکید دارد حق را در روز روشن ضایع می‌کنند و هم جامعه ورزش که حاج‌رضایی به نمایندگی از آن به درستی تأکید می‌کند که اگر مقصران قرارداد ویلموتس را مجازات نکنند باید بر پیکر این فوتبال نماز میت خواند و سؤالی را مطرح می‌کند که این روزها ذهن بسیاری را درگیر خود کرده است و آن اینکه چطور عاملان پرونده ویلموتس تأیید صلاحیت شده‌اند؟!

انتهای پیام

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.