تیم ملی وزنه برداری ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۵ مدال رنگارنگ کسب کردند.

درخشش وزنه‌برداران ایرانی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، رقابت‌های وزنه برداری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور نمایندگان ایران پیگیری شد.

رقابت دسته ۸۱ کیلوگرم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برای وزنه برداری ایران بواسطه حضور ۲ وزنه بردار جوان و خوش آتیه (مصطفی جوادی و حسین سلطانی) علاوه بر اینکه این دسته وزنی المپیکی است، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود. رقابتی که در پایان با درخشش دو ستاره ملی پوش کشورمان روز پر مدالی را برای کاروان وزنه برداری ایران رقم زد.

پایان رقابت یک ضرب دسته ۸۱ کیلوگرم برای دو ملی پوش جوان و خوش آتیه وزنه برداری ایران یعنی مصطفی جوادی و حسین سلطانی همراه بود با ۲ نشان خوش رنگ نقره و برنز. نشان‌های مرغوبی که ما را به درخشش این دو وزنه بردار در حرکات دوضرب و مجموع امیدوار کرد.

در پایان حرکت یک ضرب دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اگرچه هر دو ملی پوش وزنه برداری ایران یعنی مصطفی جوادی و حسین سلطانی تلاش کردند و خیز خوبی برای صید نشان طلای این حرکت داشتند، اما تاشمیروف قلدر و خوش تکنیک ازبک بود که با ثبت وزنه ۱۶۴ کیلوگرم مدال طلا را از دست بچه‌های وزنه برداری ایران ربود.

در خاتمه حرکت یک ضرب دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های همبستگی در گروه A حسین سلطانی با مهار وزنه‌های ۱۵۲ و ۱۵۸ کیلوگرم در حرکات اول و دوم خود صاحب نشان برنز یک ضرب شد. سلطانی در حرکت سوم خود به وزنه ۱۶۱ کیلوگرم هم حمله کرد اما در مهار آن ناکام ماند.

میرمصطفی جوادی نیز که عزم خود را برای طلایی شدن در این رقابت جزم کرده بود، اگرچه به زیبایی دو وزنه انتخابی اول و دوم خود را یعنی وزنه‌های ۱۵۶ و ۱۶۳ کیلوگرم را روی سر به پرواز درآورد، اما نهایتاً پس از ناکامی در مهار وزنه انتخابی سوم خود یعنی وزنه ۱۶۵ کیلوگرم به نشان نقره یک ضرب بسنده کرد. قطعاً دو ملی پوش کشورمان جزو مدعیان اصلی کسب نشان‌های طلا و نقره دوضرب و مجموع هستند.

اگرچه در خاتمه رقابت یک ضرب، مصطفی جوادی با بدشانسی نشان طلای این حرکت را به رقیب قدرتمند و جوان خود واگذار کرد. اما او در دوضرب رقابت جذاب‌تری را روی تخته به نمایش گذاشت. حاصل این رقابت جذاب و مهیج برای کاروان وزنه برداری و این وزنه یک نشان نقره و ۲ مدال ارزشمند طلا بود. اما حسین سلطانی دیگر ملی پوش این دسته وزنی، اگرچه در یک ضرب خوب کار کرد و صاحب نشان برنز شد، اما او در دو حرکت انتخابی اول و دوم خود ۲ بار پیاپی در مهار وزنه ۱۸۶ کیلوگرمی ناکام ماند و دل اهالی وزنه برداری را لرزاند. ولی در سومین حرکت خود با مهار وزنه ۱۹۲ کیلوگرم برای کسب مدال دوضرب با مجموع ۳۵۰ کیلوگرم امیدوار بماند. او در دوضرب برنزی شد ولی در مجموع چهارم شد.

مصطفی جوادی رقابت خود را در دوضرب با مهار وزنه ۱۹۴ کیلوگرم مطمئن شروع کرد. وزنه ای که به راحتی آن‌را بالای سر برد. جوادی در حرکات دوم دوضرب خود نیز با مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرم هم مدال طلایش را مسجل کرد و هم با ثبت مجموع ۳۶۴ کیلوگرم کاروان کشورمان را صاحب دو نشان طلای ارزشمند دوضرب و مجموع کرد

تامیروف ازبکستانی با عملکرد ضعیفی که در دوضرب داشت، با ثبت وزنه ۱۹۰ کیلوگرم چهارم شد. اما با ۳۵۴ کیلوگرم در مجموع عنوان سوم و سکوی برنزی این دسته وزنی را به دست آورد.

وزنه بردار کشور اندونزی یعنی رحمت عبدالله که وزنه بردار دوضرب زنی بود، با درخشش خود در این حرکت و مهار وزنه ۱۹۷ کیلوگرم ضمن کسب مدال نقره این حرکت، با ۳۵۵ کیلوگرم مجموع صاحب مدال نقره و سکوی نایب قهرمانی دسته ۸۱ کیلوگرم شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.