۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 813065

احتمالاً لازم نیست به شما گفته شود که انتخاب نوشابه‌های شیرین بهترین انتخاب نوشیدنی برای سلامتی شما نیست. آنها می توانند بر سلامت قلب تأثیر بگذارند، می توانند دندان های شما را از بین ببرند و حتی می توانند تأثیر منفی بر باروری داشته باشند.

بدترین نوشیدنی ها برای سرطان روده بزرگ کدامند؟

اکنون، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های شیرین می‌توانند خطر مرگ ناشی از سرطان کولورکتال را افزایش دهند. لیست کامل بهترین جراح لیفت تهران را از دست ندهید.

در این مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان، در میان موسسات دیگر، گروهی متشکل از ۱۲۰۰۰۰ شرکت‌کننده را در دو مطالعه کوهورت آینده‌نگر در ایالات متحده بررسی کردند. آنها داده های مربوط به بروز سرطان کولورکتال و مرگ ناشی از این بیماری را با اطلاعاتی در مورد میزان مصرف نوشیدنی های شیرین شده با قند (SSBs) و میزان فروکتوز در رژیم غذایی آنها مقایسه کردند. از بهترین بهترین جراح لیپوساکشن در تهران کدام یک را می شناسید؟

بدترین نوشیدنی ها برای سرطان روده بزرگ کدامند؟

نویسندگان مطالعه نوشتند: مصرف SSB و کل فروکتوز با افزایش بروز و مرگ و میر سرطان کولون پروگزیمال، به ویژه در مراحل بعدی تومورزایی مرتبط است. اگرچه این داده‌های مشاهده‌ای نیاز به تأیید در سایر گروه‌های بزرگ دارند، اما این داده‌های مشاهده‌ای از یافته‌های یک مطالعه اخیر حیوانی حمایت می‌کنند که نقش مستقیم افزایش دهنده تومور قندهای رژیمی را در تومورزایی کولورکتال نشان می‌دهد

به عبارت دیگر، نوشیدن این نوشیدنی ها با شانس بیشتری برای ابتلا به سرطان کولون پروگزیمال (یعنی سرطان در قسمت های اول و میانی روده بزرگ) و مرگ ناشی از آن سرطان ها مرتبط است، به خصوص زمانی که شکل گیری تومورها در حال حاضر به خوبی تحت تأثیر قرار گرفته باشد. مسیر. در حالی که محققان خاطرنشان می‌کنند که مطالعات بیشتری در دوره‌های زمانی طولانی مورد نیاز است، به نظر می‌رسد نوشابه‌های گازدار قندی تومورهای سرطان روده بزرگ را بدتر می‌کنند.

بدترین نوشیدنی ها برای سرطان روده بزرگ کدامند؟

اگر در دوران کودکی مقدار زیادی نوشابه مصرف می‌کردید، نیازی به نگرانی نیست، اما در بزرگسالی کمتر آن را می‌نوشیدید. این مطالعه نشان داد که مصرف اخیر SSB (در ۱۰ سال گذشته) با افزایش خطر مرتبط است، به نحوی که مصرف گذشته مرتبط نبود. با این حال، اگر هر روز نوشابه می نوشید، ممکن است بخواهید آن را کاهش دهید.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند: «نتایج ما از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های رژیم غذایی فعلی برای محدود کردن مصرف SSB برای بهبود سلامت عمومی پشتیبانی می‌کند».

به علاوه، سرطان کولورکتال تنها نوع سرطانی نیست که نوشیدنی های شیرین با آن مرتبط هستند. مطالعات قبلی نشان داده است که آنها همچنین با خطر بالاتر ابتلا به سرطان کبد مرتبط هستند. علاوه بر این، آنها می توانند شما را در معرض خطر بیشتر سرطان لوزالمعده قرار دهند، و ممکن است احتمال ابتلا به سرطان آندومتر، در میان انواع دیگر سرطان را افزایش دهند.

اگر به دنبال کاهش مصرف نوشابه هستید و می خواهید به جای آن به گزینه های سالم تری دست پیدا کنید، نوشیدنی های جایگزین سودا و کم قند را در نظر بگیرید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.