رئیس کل سازمان نظام پزشکی از اجرای طرح بیمه تکمیلی خادمان سلامت برای نخستین بار در کشور خبر داد.

طرح بیمه تکمیلی «خادمان سلامت» برای نخستین بار کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رئیس زاده در آیین رونمایی طرح بیمه تکمیلی خادمان سلامت در سازمان نظام پزشکی کشور افزود:این طرح یکی از دستاوردهای مهم کشورمان در حوزه پزشکی است که اکنون با وجود پزشکان برجسته و کادر درمان مجرب، اعزام بیمار به منظور درمان به خارج از کشور نداریم.

وی اظهار داشت: تامین هزینه های درمانی یکی از مهمترین دغدغه های بیماران و خانواده های آنان است که حضور بیمه ها و پوشش وسیع هزینه های درمانی می تواند این دغدغه مردم را رفع کند، بیمه های تکمیلی نقش بسزایی در این زمینه دارند و نقش انجمن های پزشکی در اطلاع رسانی و ترغیب برای زیر چتر حمایت این بیمه ها کمک کننده است.

رئیس زاده ادامه داد: یکی از سیاست ها و راهبردهای سازمان نظام پزشکی کشور، ارایه خدمت به آحاد مردم بویژه افرادی است که در حوزه سلامت خدمت می کنند و پوشش بیمه تکمیلی خادمان سلامت به همت این سازمان امروز رونمایی شده تا پرسنل کیلنیک ها، درمانگاهها، مراکز درمانی بتوانند در کنار پزشکان از خدمات آنها استفاده کنند.

به گفته رئیس زاده، ۳۵۰ هزار نفر عضو سازمان نظام پزشکی هستند و از خدمات بیمه‌ای برخوردارند، اما کسانی هستند که در حوزه سلامت از وجود خدمات بیمه تکمیلی محروم بوده و با اجرای طرح بیمه تکمیلی خادمین سلامت، امکان حمایت از این افراد فراهم می‌شود.

بیمه را مردمی می کنیم

مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی نیز در این مراسم رونمایی گفت: بیمه را مردمی می کنیم و در سطح جامعه توسعه می دهیم تا همه افراد جامعه کمتر هزینه های درمانی را از جیب خود پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: ۵۰۰ هزار نفر از خادمان سلامت و خانواده های آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و تا ۲ ماه آینده حوزه بیمه تکمیلی در نسخه الکترونیک عملیاتی می شود تا فشار هزینه های درمانی در بخش دارو، درمان و تجهیزات پزشکی بر عموم مردم کاهش یابد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.