مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: خاموشی چاه موتورهای کشاورزی و گرمای بیش از حد هوا تنها قطب تولید محصول انجیر در خراسان رضوی را ۴۰ درصد کاهش داد.

کاهش ۴۰ درصدی تولید  انجیر در بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: شهرستان بردسکن قطب تولید محصول انجیر در خراسان رضوی و در کشور منحصر به فرد است که براثر سرمازدگی سال گذشته و گرمای بیش از حد هوا و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی تولید این محصول را در بردسکن نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داد. مهندس علیرضا مهمیز عنوان کرد: سطح زیرکشت باغات انجیر بردسکن ۲۰۰ هکتار است که ازاین میزان ۱۸۰ هکتار آن بارور است. وی اظهارداشت: سال گذشته به طور میانگین از هر هکتار ۳ هزار کیلو گرم محصول انجیر برداشت می شد که متاسفانه امسال این رقم به هزار و ۸۰۰ کیلو گرم کاهش پیدا کرده است و پیش بینی تولید ۳۲۴ تن می باشد که با احتساب قیمت هر کیلو گرم ۱۵ هزار تومان ۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان در آمد اقتصادی انجیرکاران می باشد.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن ارقام مهم انجیر را سبزه ، زرد پیازی، سیاه و سرخ بیان کرد و گفت: رقم تجاری مرغوب انجیر سبزه است که ۶۰ درصد به صورت تازه خوری و ۴۰ درصد به صورت خشکبار مصرف می شود.

وی اشتغال زایی در محصول انجیر را در هر هکتار ۱۲۰ نفر روز اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۱۶۰ نفر روز اشتغال زایی دارد.

وی با بیان اینکه برداشت محصول انجیر از نیمه مردادماه شروع می شود گفت: برداشت انجیر تا زمانی که در پاییز درختان دچار سرمازدگی شوند ادامه دارد.

مهندس مهمیز نبود سایبان در باغات ، صنایع تبدیلی و فرآوری، پایین بودن قیمت نسبت به هزینه ها ، تنش آبی و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی، بسته بندی و بازاریابی مناسب برای صادرات و بیمه را از مشکلات این محصول در امر تولید عنوان کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.