دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: با صدور حکم قطعی ۲۰ سال حبس برای عاملین ۲۵ تن نقره قاچاق در این استان، ضربه مهلکی به بزرگترین باند قاچاق سازمان یافته نقره کشور وارد شد.

ضربه مهلک به بزرگترین باند قاچاق سازمان یافته نقره کشور در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حسین دشتبان افزود: با توجه به بیانات نوروزی سال ۱۳۹۶ مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی مبنی بر مبارزه با قاچاق سازمان یافته بویژه در حوزه فلزات گرانبها و پس از اغتشاشات ایجاد شده در بازار امام رضا (ع) مشهد توسط عده ای از عاملین باندهای سازمان یافته قاچاق نقره در مشهد، برنامه ریزی لازم برای برخورد قاطع با این باندها در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست از پیگیریها با شناسایی هشت نفر از افراد فعال در حوزه قاچاق نقره، حدود یک تن زیورآلات نقره قاچاق کشف شد که در ادامه آن از طریق عملیات اطلاعاتی، عوامل اصلی فعال در باند بزرگ و سازمان یافته قاچاق زیورآلات نقره در داخل و خارج از کشور شناسایی و در اسفندماه سال ۱۳۹۶ سربازان گمنام امام زمان (عج الله) این باند را متلاشی کردند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: تمام افراد فعال در این شبکه دستگیر و پرونده مربوطه در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد مقدس به جرم "اخلال عمده در نظام اقتصادی با علم موثر بودن اقدامات جهت مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق سردسته گروه سازمان یافته و حرفه ای قاچاق نقره به میزان ٢٥ تن" با ١٦ نفر متهم تشکیل شد.

وی اظهار داشت: پس از پیگیری کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در سال جاری و بررسی دقیق در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، منجر به صدور رای محکومیت ۲۰ سال حبس تعزیری و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون بدست آمده بعنوان جزای نقدی محکوم شدند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی خاطر نشان کرد: شناسایی و انهدام باند قاچاق نقره منجر به جلوگیری از تعطیلی چندین کارگاه نقره سازی در مشهد و بیکاری تعداد زیادی کارگر شده است.

دشتبان اضافه کرد: فعالیت این باند قاچاق باعث شده بود که پارتهای نقره با قیمت کمتر و البته با قیمتی نازل تر در بازار به وفور عرضه شود و کارگاه های نقره سازی در مشهد با خطر تعطیلی مواجه شود که با رویکرد پیشگیرانه با هدف حمایت از تولید داخل، انجام اقدامات به موقع و هماهنگی دستگاه های امنیتی مانع از تعطیلی این کارگاه ها شدیم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.