در حالی که فقط ۱۴ روز به انتخابات هشتم شهریورماه برای معرفی رئیس جدید فدراسیون فوتبال باقی مانده همچنان خبرهای ضد و نقیضی در خصوص مهم ترین انتخابات ورزشی این روزهای کشور به گوش می رسد.

رد صلاحیت یک نامزد بعد از تایید صلاحیت!

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که فقط ۱۴ روز به انتخابات هشتم شهریورماه برای معرفی رئیس جدید فدراسیون فوتبال باقی مانده همچنان خبرهای ضد و نقیضی در خصوص مهم ترین انتخابات ورزشی این روزهای کشور به گوش می رسد. چندی پیش بود که اسامی سه نامزد نهایی انتخابات منتشر شد و مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی با تایید صلاحیت رسما وارد کارزار انتخاباتی مهم ترین فدراسیون ورزشی کشور شدند.

اما در این میان زمزمه هایی در محافل فوتبالی پیچیده شد مبنی بر قطعی نبودن حضور این سه نامزد در انتخابات هشتم شهریور ماه! بر همین اساس شنیده می شود که ممکن است تغییراتی در فهرست نهایی نامزدهای انتخاباتی فدراسیون فوتبال شکل بگیرد و در تایید صلاحیت یکی از کاندیداها تجدید نظر شود. بعد از انتشار این خبر همه نگاه ها و توجهات به سمت و سوی مهدی تاج رفت؛ یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال که از روز اول حضورش در کارزار انتخاباتی هدف هجمه مخالفان خود قرار گرفت.

از همان روز اول بود که مخالفان مهدی تاج با حضور او در انتخابات مخالفت کردند و در راستای همین مخالفت ها تقریبا هر روز خبری در خصوص تایید صلاحیت نشدن رئیس سابق فدراسیون منتشر شد. بعد از تایید صلاحیت حالا گویا موج خبری جدیدی مبنی بر تجدیدنظر در تایید صلاحیت تاج به راه افتاده است.

راویان این خبر مدعی شده اند به زودی جلسه ای با حضور مسئولان چند نهاد فوتبالی و غیر فوتبالی برگزار خواهد شد و خروجی این جلسه رد صلاحیت مهدی تاج برای حضور در انتخابات هشتم شهریور خواهد بود! البته در این میان موافقان و حامیان مهدی تاج هم بیکار نبوده اند و مدعی شده اند که این جلسه با محوریت تخلفات اخیر میرشاد ماجدی برگزار خواهد شد که نتیجه آن احتمالا حضور نداشتن سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

این عده معتقدند اصلی ترین مانعی که پیش روی ماجدی قرار دارد این است که او هم اکنون کارمند وزارت ارتباطات است و برابر قانون حضور کارکنان رسمی دولت در سمت‌های مختلف مدیریتی ورزشی همخوانی با قانون ندارد مگر این که وی از سمت خود در وزارت ارتباطات استعفا کند، در حالی که وی پیش از نام نویسی در انتخابات اقدام به استعفا نکرده است، لذا حتی چنان چه در مقطع کنونی هم از سرپرستی در فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه و وزارت ارتباطات استعفا کند، برابر قانون امکان حضور در انتخابات هشتم شهریور را ندارد و با استناد به همین قانون شاید در ادامه شاهد حذف نام ماجدی از بین کاندیداهای نهایی انتخابات فدراسیون فوتبال باشیم.

در کنار این مسئله گویا عملکرد ماجدی در فدراسیون فوتبال هم باعث شده تا او بیش از گذشته خود را زیر فشار انتقادات ببیند. اقداماتی همچون عزل و نصب های سریالی در فاصله اندک به انتخابات و البته اقداماتی شائبه برانگیز در فدراسیونی که سرپرستی آن بر عهده ماجدی است. در جدیدترین مورد نیز سفر پرهزینه اعضای فدراسیون به سوئیس مطرح شده است. هرچند سایت فدراسیون فوتبال در خبری بدون نام بردن از میرشاد ماجدی در خصوص سفر کامرانی‌فر به سوئیس اطلاع رسانی کرد؛ اما این موضوع با صحبت‌های احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون با یک برنامه رادیویی تفاوت محسوسی داشت.

اصولی در این گفت‌وگو اعلام کرد سفر ماجدی و کامرانی‌فر به سوئیس همزمان بوده و حتی سرپرست فدراسیون قرار است در این سفر نشستی را با دبیرکل فیفا برگزار کند و پس از آن نیز از امکانات محل برگزاری اردوی تیم ملی در اتریش بازدید داشته باشد.

این که چرا در سایت فدراسیون نامی از ماجدی در بین مسافران سوئیس به میان نیامده باعث شده تا این موضوع به سوژه جدید منتقدان فدراسیون فوتبال تبدیل شود و حتی شاید زبانه کشیدن شعله انتقادات، ماجدی را از سفر به قلب اروپا در آستانه انتخابات منصرف کند!

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.