با انتشار گزارشی‌از مشکلات ورزشی و تحصیلی یک عضو تیم دختران خورشید که در حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کرد، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به هیئت ژیمناستیک استان دستور داد تمامی هزینه‌های ورزشی این دختر نوجوان رایگان شود.

گره‌گشایی از مشکلات یک استعداد ورزشی

عارفه رضادوست؛ ورزشکار ۱۳ ساله مشهدی است که همه او را با حضور در برنامه عصر جدید شناختند. این نوجوان با استعداد چند روز پیش در گفت‌وگویی که با خبرنگار ما داشت، از مشکلاتش در مسیر ورزش حرفه‌ای صحبت کرد.

درد دل «عارفه» با استعداد
از همین رو در گزارشی که در تاریخ ۱۹ مرداد ماه با عنوان «عضو تیم دختران خورشید درگیر کمبود امکانات ورزشی» منتشر شد، این ورزشکار گفت: «در محدوده منزل ما که در بولوار توس مشهد قرار دارد، باشگاه‌های ورزشی مجهزی وجود ندارد. باشگاه شهرداری هم که از بقیه بهتر است متأسفانه به وسایل ورزشی مناسب مجهز نیست. متأسفانه بچه‌های زیادی هستند که دوست دارند ورزش کنند ولی همه نمی‌توانند برای ورزش حرفه‌ای به باشگاه‌های مجهز سایر منطقه‌های شهر بروند. در منطقه زندگی ما برخی باشگاه‌ها خصوصی و تعدادی هم زیرزمینی است که فاقد وسایل ورزشی است. این مکان‌ها دارای سقف‌های کوتاه‌اند و با توجه به آنکه حرکت‌های ژیمناستیک وقتی به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود، ارتفاع دو تا سه متر ابتدایی‌ترین نیاز این ورزش است. اگر این‌گونه نباشد ممکن است بچه‌ها حین تمرین به سقف برخورد کنند و دچار آسیب جدی شوند. پس در عمل امکان ورزش حرفه‌ای در این سالن‌ها وجود ندارد».
از سوی دیگر مادر عارفه هم گفت: چندین سال است مجبورم دخترم را به هیئت ژیمناستیک در بولوار سجاد ببرم؛ زیرا آنجا دارای امکانات ورزشی کامل و حرفه‌ای است؛ اما متأسفانه شهریه‌اش بالاست. این مادر ادامه داد: من هر ماه باید ۲۰۰هزار تومان برای هزینه شارژ من کارت اتوبوس پرداخت کنم. همچنین هر ماه ۸۰۰ هزار تومان هزینه تمرین در باشگاه خصوصی را پرداخت می‌کنیم و از سوی دیگر باید ۴۵۰ هزار تومان هم برای شرکت در تمرین‌های هیئت ژیمناستیک بپردازیم. کاش هیئت مذکور از کسانی مانند فرزند من که استعداد قهرمانی دارند و برای مسابقات آماده می‌شوند، هزینه‌ای دریافت نکند؛ اما هیئت هیچ نوع همکاری نمی‌کند. در ادامه همچنین مادر این ورزشکار از قبولی دخترش در مدرسه نمونه دولتی خبر داد؛ اما هزینه ۳ میلیون تومانی نام‌نویسی را مانعی برای نام‌نویسی بدون دردسر و ادامه تحصیل او بیان کرد.
عارفه تصمیم دارد در دانشگاه، رشته تربیت‌بدنی بخواند. او قصد دارد وقتی بزرگ‌تر شد در دوره‌های مربیگری ژیمناستیک شرکت کند. همچنین هدفش تحصیل در مدرسه‌های ممتاز است؛ اما هر کدام از این‌ها نیازمند اقدام‌های مالی است.

مدیر کل ورزش استان انتقادها را شنید
این گفت‌وگو که در روزنامه قدس چاپ شد، پس از آنکه مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی که به مناسبت روز خبرنگار به روزنامه‌قدس آمده بود، در جریان این گزارش قرار می‌گیرد، وعده پیگیری مشکل این ورزشکار را در حد امکان می‌دهد. قرار می‌شود پس از چند روز موضوع و نتیجه اقدام‌ها را از هاشمی جواهری پیگیری کنیم.
از همین رو برای پیگیری وعده داده شده به سراغ مدیر کل ورزش و جوانان استان رفتیم. وی در واکنش به این ماجرا بیان می‌کند: خوشحالم که در مشهد و منطقه‌های کم برخوردار استعدادهایی همچون خانم رضادوست زندگی می‌کنند که با وجود همه سختی‌ها برای رسیدن به قله‌های افتخار و تبدیل به یک ورزشکار حرفه‌ای شدن ، تلاش می‌کنند. وی ادامه داد: ایشان با توجه به استعدادی که دارد می‌تواند در آینده برای خود، خانواده و مردم شهر مشهد موفقیت کسب کند. ما هم وظیفه داریم از این ورزشکار حمایت کنیم.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در روزنامه قدس مطرح شد که حاکی از وجود برخی مانع‌ها در مسیر پیشرفت این ورزشکار بود، در نخستین اقدام دستوری که به هیئت ژیمناستیک استان داده شد از رئیس هیئت مذکور خواسته شد تمامی جلسه‌های تمرینی این ورزشکار رایگان شود. پس خانم عارفه رضادوست دیگر لازم نیست نگران هزینه تمرین‌هایش در مجموعه ورزشی سجاد باشد. همچنین برخی نهادهای مردمی هم پای کار آمده‌اند و ان‌شاءالله مشکل پرداخت هزینه نام‌نویسی ایشان در مدرسه هم مرتفع خواهد شد.
بنده هم به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان تا جایی که اختیار و توان داشته باشم از این نوجوان ورزشکار حمایت خواهم کرد.
هاشمی جواهری تصریح کرد: ارتقای امکانات ورزشی در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار مشهد از جمله هدف‌هایی است که مدیر کل ورزش و جوانان استان دارد. او در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: بیش از ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان خراسان رضوی وجود دارد. بخشی از این پروژه‌ها در مناطق کم برخوردار است که علاوه بر پیگیری تکمیل این پروژه‌ها، یکی از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان، تجهیز سالن‌های ورزشی با کمک خیران و فعالان این عرصه است.
صحبت‌های مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حالی مطرح شد که بر اساس اطلاعات بدست آمده، یک نهاد مردمی حالا پای کار حل مشکلات این ورزشکار آمده و برای پرداخت هزینه نام‌نویسی عارفه دست به کار شده است تا این دختر با استعداد نگرانی برای ادامه تحصیل و از سوی دیگر ورزش حرفه‌ای نداشته باشد.

خبرنگار: قمری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.